یک رسانه انگلیسی گزارش داده سفر تفریحی چند هفته پیش پادشاه عربستان ۱۰۰ میلیون دلار در مراکش برای خوشگذرانی هزینه کرده است.
کد خبر: ۴۸۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹ 21 August 2017
روزنامه ایندیپندنت در گزارشی روز دوشنبه نوشته هزینه سفر تفریحی «ملک سلمان»، پادشاه عربستان به مراکش معادل 1.5 درصد از کل درآمد این کشور آفریقایی از گردشگری بوده است.

مطابق این گزارش، پادشاه عربستان در سفر تابستانی سالانه خود به مراکش، 100 میلیون دلار (77 میلیون پوند) هزینه کرده است. مراکش سال گذشته 10 میلیون و 331 هزار نفر گردشگر داشته که هزینه سفر ملک سلمان معادل مجموع هزینه‌های بیش از 150 هزار گردشگر به این کشور محسوب می‌شود.

ملک سلمان حدود سه هفته پیش با همراهان خود که تعداد آنها بیش از هزار نفر اعلام شد برای خوشگذرانی در تعطیلات به شهر طنجه در مراکش رفت.

العالم در آن زمام با تاکید بر سفر ملک سلمان و هیأت همراهش به شهر طنجه در ساحل اشقار نوشت: شمار همراهان پادشاه عربستان، 1000 نفر است و برای این تعداد، 800 اتاق در پنج هتلِ پنج ستارۀ مغرب رزرو شده است.

 با جست وجویی ساده در خصوص قیمت اتاق در هتل های پنج ستارۀ طنجه، مشخص می شود که هر یک از این اتاق‌ها شبانه بین 200 تا 500 دلار کرایه داده می شود و اگر کرایۀ هر اتاق را به طور متوسط 300 دلار فرض کنیم، هزینۀ یک روز اقامت در 800 اتاق کرایه شده برای همراهان ملک سلمان، حدوداً بالغ بر 240 هزار دلار است.

همراهان ملک سلمان همچنین، 170 هزار خودروی خصوصی کرایه کردند که هزینۀ هر یک از آن ها روزانه حدود 4 هزار درهم، معادل 423 دلار است و این به آن معنی است که هزینۀ کرایه خودرو برای همراهان پادشاه عربستان در یک روز، به حدود 72 هزار دلار می رسد.

بنابراین فقط کرایۀ هتل و خودرو برای پادشاه عربستان و همراهش، روزانه 312 هزار دلار هزینه دارد.

این در حالی است که بر اساس اعلام خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع آگاه در زمینۀ هتلداری که نامشان را فاش نکردند، ملک سلمان و همراهانش، اتاق هایشان را به مدت یک ماه رزرو کرده‌اند.

به این ترتیب، اگر هزینۀ یک روزِ ملک سلمان و همراهانش 312 هزار دلار باشد، هزینۀ یک ماه، بالغ بر یک میلیون و 360 هزار دلار خواهد بود و این تنها، هزینۀ کرایۀ اتاق و خودروی آنان است.

این مبلغ، بدون در نظر گرفتن هزینه خودروهای گردشگری محاسبه شده است که همراهان ملک سلمان کرایه کرده اند، خودروهایی که کرایۀ آن ها روزانه 1500 درهم، معادل 158 دلار است و تعداد آن ها نیز مشخص نیست.

 این سومین سال متوالی است که پادشاه عربستان، برای گذرانِ تعطیلات تابستانی خود، شهر طنجه را که به نام «عروس شمال» معروف است، انتخاب می کند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار