شهردار شاهرود :
شهردار شاهرود در نشست خبری به مناسبت تجلیل از خبرنگاران این شهر گفت: مبلغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از اسناد خزانه برای احداث باغ ایرانی اختصاص داده شده که طی دو سال آینده این مبلغ هزینه می‌شود و باید گفت عملکرد ریالی شهرداری از محل منابع مالی خود مجموعه است لذا در بخش کمک‌های دولتی هنوز شاهد اتفاق خاصی در شهر نیستیم.
کد خبر: ۴۸۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰ 21 August 2017

سیدحسن میرفانی بابیان اینکه کل مبلغی که شهرداری شاهرود از دولت کریمه دریافت کرده شامل ۲۰۰ میلیون تومان از محل بهسازی معابر و ۲۴۸ میلیون تومان از محل جرائم رانندگی درمجموع ۴۴۸ میلیون تومان است، افزود: از هر برگ جریمه‌ای که در هر شهر صادر می‌شود باید بر اساس قانون 60درصد آن به شهرداری همان شهر اختصاص یابد تا برای کارهایی مثل نصب تابلوهای شناسایی معابر، چراغ‌های راهنمایی و امثال آن هزینه شود.

بدهی یک میلیارد تومانی دانشگاه صنعتی به شهرداری

شهردار شاهرود بابیان اینکه یک میلیارد و ۱۹۸ میلیون تومان بدهی سال ۸۶ دانشگاه صنعتی شاهرود به شهرداری بود که باید دوماهه آن را پرداخت می‌کرد که بعد از ۱۰ سال هنوز پرداخت‌نشده است، ابراز داشت: این مقدار بر اساس تفاهم نامه‌ای است که در سال 87 تنظیم شده و می‌بایست در همان سال پرداخت می‌شد، که نشده است و برای آن رای کمیسیون ماده 77 شهرداری هم گرفته شده است و امسال قرار است آن را پرداخت کنند که هنوز نشده است.

میرفانی در پاسخ به پرسش خبرنگاران که شهرداری با چه مقدار بدهی کار را به شورای پنجم واگذار می‌کند، تصریح کرد: اواخر سال ۹۲ شهرداری را با 8/3میلیارد تومان وام تحویل گرفتیم که تمام و کمال پرداخت شد و همچنین شهرداری طی مدت چهار سال گذشته ۴۱ میلیارد تومان از منابع بانکی از بانک‌های مختلف برای امور شهری وام گرفت که دو میلیارد تومان از سررسید این وام‌ها در تاریخ ۱۷ شهریور 96پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر طرح جامع شاهرود، افزود: این طرح مراحل اداری خود را خود طی می‌کند و طی آخرین جلسه با معاون عمرانی استانداری سمنان مقرر شد تا ریز جزئیات آن توسط شهرداری‌ها انجام شود تا در تهران بتوانند از آن دفاع کنند که بخش جزئی از آن باقی‌مانده و امیدواریم طی یک سال آینده به نتیجه قطعی برسد.

بدهی خاصی به کتابخانه‌ها نداریم

شهردار شاهرود در خصوص صدور پایانه کار ساختمان به‌شرط مناسب‌سازی بر اساس تردد معلولان، ابراز داشت: هر دستورالعمل و بخشنامه‌ای که صادر می‌شود به شهرداری هم ابلاغ و به‌صورت کامل اجرا می‌شود ساختمان‌های اداری هم باید مناسب‌سازی با شرایط معلولان را داشته باشد.

چهارصد درصد رشد در بودجه شهرداری شاهرود 

میرفانی در ادامه تصریح کرد: مناسب‌سازی معلولان در پارک آزادگان و بلوار آماده انجام است و یک نفر هم در شهرداری مسئول و پیگیر انجام این قبیل امور است و در محل اجرای کار به‌صورت کامل نظارت دارد.

وی در خصوص نیم درصد سهم شهرداری به کتابخانه‌ها، افزود: برحسب وظیفه نیم درصد سهم کتابخانه توسط شهرداری پرداخت می‌شود و به‌منظور گسترش فضای کتابخانه‌ها زمینی برای احداث کتابخانه مرکزی در پارک شهدای محراب در شورای سوم برای این امر اختصاص داده شد که اگر اعتبار و ردیف بودجه‌ای برای ساخت آن منظور شود این زمین آماده تحویل خواهد بود.

ملک البرز شرقی به نام شهرداری سند زده شد

شهردار شاهرود با اشاره به خبر چند روز گذشته مبنی بر سند خوردن البرز شرقی به نام شهرداری شاهرود، ابراز داشت: خسارت‌های بسیاری به علت تأخیر در تحویل ملک البرز شرقی به شهرداری شاهرود وارد شده است، به هیئت داوری شکایت کردیم، احکام مربوطه از این هیئت و دادگاه تجدید نظر به نفع شهرداری صادر شده است، اجرائیه حکم نیز در 9/5/96 ابلاغ شده و به یاری خداوند منان دو ماه آینده این حکم اجرا شده و ملک تحویل مالک آن یعنی شهرداری شاهرود می‌شود.

میرفانی بابیان اینکه کلیه اقدامات شهرداری شاهرود طی چهار سال گذشته بر دو پایه استوار بود؛ افزود: تقسیم عادلانه و متوازن امکانات و پتانسیل شهرداری به همه نقاط شهر محور اول کار ما بود که شاهد عرضم بیش از 120هزار تن آسفالتی است که در همه شهر اجرا کردیم، احداث و بهسازی حدود 19 بوستانی است که در همه نقاط شهر محقق شد، تجهیز 21 بوستان مختلف شهر به وسایل بازی است پلی اتیلن استانداردی است که اجرا شد و... ، محور دوم کار ما، پرداختن به امور بنیادین، اساسی و زیربنایی شهر بودو شاهد عرضم اجرای 350کیلومتر لوله کشی آبیاری فضای سبز شهر بود که از سال 72 تا سال93 تنها 30 کیلومتر از آن انجام شده بود، احداث پارکینگ 8طبقه برای اولین بار در استان با ظرفیت 300وسیله نقلیه بطور همزمان، ایجاد دو کمپ مسافری در ورودیهای شهر از سمت شمال و تهران، احداث بیش از 6کیلومتر جاده بصورت بلوار با عرض بیش از 30 متر تا 45 متر، احداث سوله 3000متری شهربازی و احداث و تجهیز مرکز کنترل ترافیک شهر شاهرود بود.

وی خرید مجموعه 42هکتاری موسوم به البرز شرقی را بارزترین کار زیربنایی شهرداری دانست و خاطر نشان کرد: پرداختن به مسائل بنیادی ما را از مسائل ظاهری و سیما و منظر شهر غافل نکرد، در این مدت به کارهایی مثل تونل نور ایجاد شده، نورپردازی درختان میدان آزادی، نصب 50پایه چراغ امپراطوری در ورودی شهر، اجرای آبنماهای مختلف و المانهای نوروزی متعدد و نیز گل کاری‌های وسیع انجام شده در سطح شهر، می‌توان اشاره کرد.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم در طول مدتی که خداوند این مسئولیت را بر عهده من سپرده بود توانسته باشم رضایت شهروندان عزیز را که رضایت خالق متعال در آن مستتر است، جلب نمایم.

رشد قابل ملاحظه در بودجه شهرداری شاهرود

رمضان علی باقری در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار بابیان اینکه بدترین شرایط رکود را نه‌تنها در شاهرود بلکه در کل کشور بین سال‌های ۹۴ و ۹۵ شاهد بودیم، بیان کرد: شورای چهارم در زمان تحویل گرفتن این نهاد ۳۶میلیارد و 500 میلیون تومان عملکرد تفریغ بودجه شهرداری بود که این رقم به ۱۲۰میلیارد تومان رسید که با معدل‌گیری در همین شرایط بد اقتصادی بودجه شهرداری شاهرود رشد ۵۰درصد را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها مستقل هستند و تمام بودجه در شهر هزینه می‌شود، افزود: بر اساس تفریغ بودجه سال گذشته ۷۸درصد اعتبارات عمرانی و ۲۲ درصد آن صرف امور جاری شد که شهرداری‌ها حق‌دارند تا ۶۰درصد بودجه را صرف امور جاری و پرسنلی و ۴۰درصد مابقی را به امور عمرانی اختصاص دهند.

رئیس شورای شهر در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر چرا شهرداری با واگذاری ۵۰۰ متر زمین پشت کتابخانه عمومی شماره یک این شهرستان مخالفت می‌کند، ابراز داشت: در این محدوده درختانی با عمر ۶۰سال وجود دارد که رویکرد شهرداری بر حفظ سرانه فضای سبز است نه قطع و نابودی، لذا تلاش می‌کند که آن را حفظ کند.

باقری احداث بیش از شش کیلومتر بلوار، احداث پارکینگ هشت طبقه ازجمله دستاوردهای شهرداری در چهار سال گذشته اشاره و تصریح کرد: از ۱۰میلیارد تومان تصویب دولت در اوایل سال جاری ۲.۷میلیارد تومان بصورت اسناد خزانه اسلامی با سر رسید پایان سال96 به شهرداری شاهرود اختصاص داده شده است.

وی بابیان اینکه مجموعه البرز شرقی یک مطالبه عمومی است، افزود: هفته گذشته مجموعه البرز شرقی به نام شهرداری سند زده شد که تاکنون از ۷۸ میلیارد تومان ۳۳ میلیارد تومان حدود۴۰ درصد آن پرداخت شد که مابقی بر طبق اقساط پرداخت می‌شود این ملک ازنظر فضای سبز اهمیت بسیاری برای شهر دارد.

رئیس شورای شهر بابیان اینکه شهرداری بدون بدهکاری نمی‌تواند این میز را تحویل دهد، تصریح کرد: شهرداری شاهرود بهترین املاک و زمین‌ها را دارد و می‌تواند مطلوب‌ترین خدمات را در شهر اعمال کند بیشتر پرداخت‌های البرز شرقی را فراهم کردند، اولین قسط این مجموعه در آبان ماه سال جاری است.

باقری بابیان اینکه در شورای سوم سه هزار متر زمین در پارک شهدای محراب این شهرستان به‌عنوان کتابخانه مرکزی منظور شده است، ابراز داشت: ۳۰۰میلیون تومان در دولت احمدی‌نژاد برای ساخت این ساختمان مصوب شد اما این رقم به دست شهرداری نرسید و پروژه در صورت تأمین اعتبار قطعاً اجرایی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار