مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های دامغان:
مسئول بسیج دانشجویی دامغان از برگزاری سه هزار و ۸۰۰ نفر روز اردوی جهادی دانشجویی به طور سازمان یافته در مناطق محروم و کم برخوردار این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 22 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، مصطفی شیرپور در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به برگزاری قریب به چهار هزار نفر روز اردوی جهادی در دامغان، بیان کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اردوهای جهادی در حالی است که این اردوها مجموعه ای از فعالیت های خودجوش و سازمان یافته ای محسوب می شود که توسط دانشجویان، طلاب و سایر جوانان داوطلب در مناطق محروم و کم برخوردار را با توجه به تخصص و توانایی های آنان در قالب فعالیت های عمرانی، خدمات پزشکی، درمانی، خدمات پزشکی، کشاورزی و دامپروری، آموزشی و تحصیلی در کنار فعالیت های فرهنگی ارائه می دهند.

حضور اصحاب رسانه در اردوی جهادی مناطق محروم فیروز کوه

وی اضافه کرد: هدف کلی و یا بخش اعظم از برپایی اردوهای جهادی بر پایه سازندگی نهادینه شده که این سازندگی از خودسازی درونی و فردی آغاز و به سازندگی همه جانبه در مناطق محروم منتج می شود.

مسئول بسیج دانشجوییدامغانخاطرنشان کرد: این نهاداز دانشجویان داوطلب مرد و زن از اغلب رشته ها، سطوح و مقاطع تحصیلی اقدام به پذیرش و سازماندهی آنان در قالب ۱۵ گروه جهادیکرد که طی شناسایی مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان توسط مسئولان گروه های جهادی، به مناطق هدف اعزام شدند.

شیرپور با بیان اینکه اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم و کم برخوردار این شهرستان از ۲۰ تیرماه امسال آغاز و تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه دارد، گفت: اعم عرصه های فعالیتی این گروه ها در بخش های عمرانی، بهداشتی، درمانی و پزشکی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، آموزشی، تحصیلی، سبک زندگی اسلامی، کشاورزی و دامپروری است که انجام این فعالیت ها توسط دانشجویان متخصص در مقاطع سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از اهالی مناطق مورد هدف انجام می گیرد و برخی اساتید و کارشناسان دانشگاهی و اجرایی داوطلب به خدمت رسانی همراه با این گروه ها به مناطق مورد هدف جهادی اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: روستاهای محروم و کم برخوردار که گروه های جهادی به این مناطق اعزام می شوند از توابع بخش های مرکزی و امیرآباد و دهستان های قهاب صرصر و رستاق بوده که طی نیازمندی ها و مشکلات این مناطق گروه ها اعزام شدند همچنین این فعالیت ها حداقل سه سال در روستاها خدمت رسانی و پیگیری می شود.

مسئول بسیج دانشجوییدامغان با بیان اینکه برخی از گروه های جهادی در محله های مشخص شهرستان در قالب محله های اسلامی فعالیت دارند، گفت: مطالبه گری و پیگیری مسائل و مشکلات از مهمترین رسالت ها و دغدغه دانشجویان است که بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت می کنند.

شیرپور گفت: در دامغان چهار حوزه و ۱۸ پایگاه دانشجویی در هشت واحد دانشگاهی دولتی و غیر دولتیزیر نظر بسیج دانشجوییفعالیت دارند که سه هزار و ۳۰۰ دانشجو عضو بسیج دانشجوییبوده و از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ دانشجو فعال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار