معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه ایجاد ۱۷۰ هزار فرصت شغلی در دستور کار امداد است گفت: پیش ‌بینی می‌شود امسال ۱۴۰ هزار فرصت شغلی از طریق ارائه تسهیلات و نزدیک ۳۰ هزار فرصت شغلی از طریق کاریابی‌ها انجام شود.
کد خبر: ۴۸۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 22 August 2017
محمد امید عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: استان خراسان جنوبی جزو استان‌های خوب در عرصه ایجاد اشتغال، جذب منابع، مشاوره شغلی و هدایت مددجویان کمیته امداد به سمت اشتغال پایدار است.

وی افزود: استان خراسان جنوبی از معدود استان‌های کشور است که سال گذشته بیش از 100 درصد منابع اعتباری خود را جذب کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور تصریح کرد: سال گذشته در سطح کشور یک هزار و 500 میلیارد تومان منابع اشتغال داشته‌ایم که  نزدیک به 102 هزار فرصت شغلی را توانسته‌ایم ایجاد کنیم.

امید بیان کرد: امسال با حمایتی که دولت و مجلس داشته است اعتبار کمیته امداد امام خمینی(ره) به دو برابر یعنی 3 هزار و 100 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه ایجاد 170 هزار فرصت شغلی امسال در دستور کار کمیته امداد است افزود: پیش‌بینی می‌شود 140 هزار فرصت شغلی را از طریق تسهیلات ارائه شده به مردم اجرا کنیم و نزدیک به 30 هزار فرصتی شغلی از طریق کاریابی‌ها انجام شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: از طرف صندوق توسعه ملی 1.5 میلیارد دلار معادل 5 هزار میلیارد تومان به بحث اشتغال روستائیان اختصاص داده شده که این اعتبار مقرر شده با پول بانک‌ها تجمیع و به روستاها و مناطق محروم اختصاص داده شود.

امید بیان کرد: در این راستا نیز سهم مطلوبی به خراسان جنوبی از این اعتبار دولت با توجه به شرایط خاصی که این استان دارا است تخصیص خواهد یافت.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور تصریح کرد: امسال 2 هزار و 100 میلیارد تومان از قرض الحسنه بانک‌ها، هزار میلیارد تومان از صندوق  قرض‌الحسنه ولایت و از منابع دولتی امداد جذب اعتبار خواهد داشت که اگر هزار و 500 میلیارد تومان سهام صندوق توسعه ملی تحقق پیدا کند اعتبار امداد در سال 96 در بخش اشتغال به 4 هزار و 600 میلیارد تومان خواهد رسید.

امید بیان کرد: سال گذشته امداد 152 هزار خروجی از طریق اشتغال داشته است که در مجموع از این تعداد 105 هزار مددجو از طریق اشتغال از چتر حمایت امداد خارج شده‌اند.

وی افزود: هدف کمیته امداد در برنامه‌ریزی‌ها بر محور توانمدسازی مدجویان است که باید امداد به سمتی پیش برود که محرومین و نیازمندان بتوانند سر پای خود بایستند چون در امداد دیگر چیزی به عنوان حمایت دائم وجود نخواهد داشت.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: سال 96 یک سری تسهیلات در امداد فراهم شده تا بتوانیم با استان‌ها همراهی بیشتر و اشتغال‌های پایدارتری داشته باشیم که در این راستا سهم پرداخت از قرض الحسنه بانکی در سال 96 با تصویب شورای پول و اعتبار از 15 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

امید افزود: از منابع امدادی سال گذشته سقف پرداختی 50 میلیون تومان بوده است که امسال 75 و در شرایط خاص 100 میلیون تومان برای یک خانواده در حوزه اشتغال پرداخت و کمک شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود 150 هزار مددجوی دیگر کمیته امداد امام خمینی با توانمندسازی و ایجاد اشتغال خروجی داشته باشیم.

امید گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در بحث توانمندسازی  در مدت سال‌های گذشته یک حرکت پرشتاب و رو به رشد را داشته است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار