رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم:
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم گفت: بحث نماهای رومی که در سال گذشته در فرهنگ ما در حال جا افتادن بود تیشه به ریشه فرهنگ می‌زد.
کد خبر: ۴۸۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 22 August 2017
به گزارش تابناک قم، امین مقومی بابیان اینکه دغدغه‌های مردم در زمینه نظام‌ مهندسی تاحدودی به‌جاست اظهار داشت: مشکل وجود نقشه اجرایی در کنار نقشه مصوب احداث ساختمان‌ها مربوط به فرآیندها است.

وی به نظرسنجی‌های انجام‌شده در مورد علت دو نقشه‌ای‌ بودن احداث ساختمان‌ها اشاره کرد و گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها یکی از علت‌ها به ضوابط برمی‌گردد البته غلط یا درست بودن ضوابط یک بحث اجتماعی بوده و امری پیچیده است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم با تأکید بر پیچیده بودن بحث دو نقشه‌ای در ساخت‌وسازها ابراز کرد: برخی از مردم می‌گویند به دلیل پیشروی همسایه مجاور در امر ساخت‌وساز نیز باید پیشروی داشته باشیم و یا کوچه‌ای که هیچ‌کس در آن ساخت و سازی نداشته و یک نفر تخلف می‌کند را باید علت‌یابی کرد.

مقومی گفت: برای حل این مسئله نیازمند اصلاح ضوابط هستیم گاهی اوقات نیز باید فرهنگ مربوط به دو نقشه‌ای‌ها درست شود و یا گاهی باید توقعات تغییر یابد و چشم و هم‌چشمی‌ها از بین برود.

این مسئول یکی از موارد چشم و هم‌چشمی را ساخت‌وساز در زمینه نماهای رومی در استان بیان و ابراز کرد: بحث نماهای رومی که در سال گذشته در فرهنگ ما در حال جا افتادن بود تیشه به ریشه فرهنگ ما می‌زد البته در حال حاضر این موضوع با کمک دستگاه‌های اجرایی کنترل‌ شده است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم به تمهیدات اندیشیده شده سازمان نظام‌مهندسی در مورد نحوه تعامل مردم با سازمان اشاره کرد و گفت: الکترونیکی کردن خدمات ساختمان‌سازی یکی از تمهیدات اندیشیده شده در این ارتباط است باید اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد تا مراجعات را کم کرده و اطلاع‌رسانی‌های لازم به موقع انجام شود.

مقومی آمار مربوط به تخلفات در کل کشور را کمتر از نیم درصد خواند و گفت: این آمار طبیعی بوده و در هر صنف و کاری اشکالاتی وجود دارد  البته کنترل‌های لازم را داریم همچنین در حوزه آشنایی مردم با حقوق خود ضعف داریم که باید برطرف شود.

وی بیان کرد: در کشورمان مسکن برای بهره‌بردار ساخته می‌شود و این مسئله آسیب‌های بسیار به دنبال دارد امیدواریم اصلاح به سمتی باشد که مردم رضایتمندی بیشتری داشته باشد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم گفت: بیش از 5 هزار نفر مهندس در استان قم در قالب هفت رشته ساماندهی شده‌اند.

مقومی بابیان اینکه در حوزه مهندسی چند سالی است که به مهندسان آموزش رایگان داده می‌شود  ادامه داد: خروجی در دانشگاه‌ها خیلی متناسب با آنچه قبلاً بوده نیست ازاین‌رو لازم است تا این عدم تناسب که هم به لحاظ کیفیت افت داشته  و هم تعداد زیاد دارد جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود اختلاف‌ سلیقه تا حدی طبیعی است اما اطلاع‌رسانی‌ها باید قوی باشد تا نظارت بر حسن انجام امور صورت بگیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار