معاون صنعت و معدن آذربایجان غربی گفت:
خام فروشی سنگ‌های معدنی استان تا دو سال آینده پایان داده می‌شود.
کد خبر: ۴۸۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 22 August 2017
به گزارش تابناک اذربایجان غربی،عبدالحمید سرتیپی با اشاره به اینکه ارومیه از اصلی‌ترین و عمده ترین شهرهای کشور در سنگ‌های تزیینی است اظهار کرد: اگر در استان کلکسیونی از سنگ‌های تزیینی در رابطه با برند سازی استان خود انجام داده شود یقیناً 10 درصد سنگ‌های تزیینی در استان تولید می‌شود.

وی افزود: بسیاری از شهرهای کشور عمده‌ترین سنگ‌های تزیینی خود را از آذربایجان غربی وارد می‌کنند و با فراوری آنها و برندسازی به اسم خودشان به بهره‌برداری می‌رسانند.

سرتیپی تصریح کرد: این در حالی است که این نوع فروش سنگ‌های تزیینی برای آذربایجان غربی هیچ سودی ندارد و فقط سود بسیارکمی به دارنده پروانه کسب و افراد بومی و منطقه ای که در این معادن مشغول به‌کارند هستند می‌رساند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: بر این اساس به‌تمامی افراد دارنده پروانه گفته‌شده که برای 2 سال آینده خود برنامه‌ای ارائه بدهند و برای یک سال دیگر موانعی ایجاد خواهد شد تا از خام‌فروشی جلوگیری شود.

سرتیپی گفت: یکی از اصلی‌ترین  کارهای که انجام‌شده، توافق‌نامه با سازمان ایمترو انجام‌شده که بر اساس این قرارداد قرار به راین شد تا دو دستگاه سنگ‌بری نرم بر و سخت بر در استان راه‌اندازی شود که 49 درصد سازمان ایمترو و 51 درصد هم بخش خصوصی مشارکت دارند.

سرتیپی یادآور شد: با راه‌اندازی دستگاه‌های سنگ‌بری و با مشارکت سازمان ایمترو یکی از قطب‌های تولید سنگ‌های تزیینی استان می‌تواند در استان شکل بگیرد و درآمدهای خوبی برای استان ایجاد کند.

منبع/باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار