ششمین جلسه ستاد ساماندهی امورجوانان استان در سال جاری با موضوع گرامیداشت هفته ازدواج وتعالی خانواده به ریاست طهماسبی معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان در محل ساختمان شماره 2 اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار گردید.
کد خبر: ۴۸۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 22 August 2017
ششمین جلسه ستاد ساماندهی امورجوانان استان در سال جاری با موضوع گرامیداشت هفته ازدواج وتعالی خانواده به ریاست طهماسبی معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان در محل ساختمان شماره 2 اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار گردید.

با عنایت به درپیش بودن اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و آغاز هفته ازدواج, ششمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در سال جاری با موضوع گرامیداشت هفته ازدواج و تعالی خانواده در روز سه شنبه مورخ 31 مرداد ماه به ریاست طهماسبی معاونت سیاسی, امنیتی و اجتماعی استانداری و اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان در محل ساختمان شماره 2 اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار گردید.

محمود متقی معاون فرهنگی و امور جوانان استان در این زمینه گفت: جلسه فوق پس از برگزاری کمیته های تخصصی گرامیداشت هفته ازدواج دراستان و بررسی برنامه های دستگاههای اجرایی برگزار شد. متقی اظهار امیدواری کرد: در هفته ازدواج بتوانیم شاهد برنامه های تاثیرگذار آموزشی و مشاوره ای زوجین جوان و خانواده ها از سوی دستگاهها در سطح استان باشیم.

در ادامه دکتر بهمن طیبی مدیرکل ورزش و جوانان استان ضمن گرامیداشت هفته ازدواج به اعلام برنامه های شاخص این هفته که از سوی دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان استان تهیه و تدارک دیده شده است اشاره و به اعلام برخی از آنها پرداخت.

ایشان برگزاری جشنواره ازدواج و تجلیل از خادمین حوزه ازدواج, برپایی نمایشگاه ازدواج آسان, بهنگام و پایدار از سوی سمن ها, دوره های آموزشی و مشاوره ای زوجین جوان و خانواده ,دوره های آموزشی زندگی سالم برای کارکنان دستگاههای اجرایی استان ,جشن ازدواج گروهی زوجین جوان درشهرستانهای سراسراستان راازمهمترین برنامه های این هفته عنوان کرد. طیبی ضمن تقدیر و تشکر از دستگاههای اجرایی و عضو ستاد, خواستار تلاش بیشتر در جهت تحکیم بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق در سطح استان شد.

طهماسی جانشین ستاد ساماندهی امور جوانان استان نیز گفت: ما باید در خصوص آموزش خانواده و زوجین جوان تعامل و اهتمام بیشتری داشته باشیم و در جهت تعالی بنیان خانواده گامهای موثرتری برداریم.

ایشان افزود: متاسفانه در حال حاضر خانواده ها مشارکت خوبی در راستای این موضوع نداشته و اگر به مسیر فعلی ادامه دهیم ضعف فرهنگی بزرگی ما را احاطه خواهد کرد.

ایشان مشاوره های خانواده و جوانان را یکی از مهم ترین نیازها دانست و اشاره کرد: مبلغین دینی و روحانیت بزرگوار نقش بسیار اساسی در این مسیر داشته و باید از هر طریقی شده مسیر صحیح و اسلامی زندگی را به جوانان و خانواده آموزش دهند.

طهماسبی در پایان هدف از تلاشهای صورت گرفته در این زمینه ها را داشتن جامعه ای سالم و خانواده ای با نشاط عنوان و افزود: ما یک جامعه مسلمان بوده و ما ایرانیها در زمینه های مختلف فرهنگی در سطح جهان رتبه اول را داشته و باید با بهره جستن از احادیث پیامبران و آیات قران مجید که درمورد زندگی سالم و با نشاط آمده است در جهت ترویج ازدواج آسان و تحکیم بنیان خانواده گام برداریم.

شایان ذکر است سپس از دستگاههای برتر در حوزه ستادساماندهی امور جوانان استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار