در نشست مدیران اجرایی و دست اندرکاران صورت گرفت:
در آستانه برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری ، نظام مالی و سرمایه گروهی از مدیران و دست اندرکاران حوزه سرمایه گذاری در نشستی مسائل و مشکلات این بخش را مورد بررسی قرار دادند.
کد خبر: ۴۸۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ 22 August 2017
به گزارش تابناک رضوی ، در این نشست که در استانداری خراسان رضوی و با حضور شکوه میرشاهی سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری خراسان رضوی برگزار شد، یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی  فعال در حوزه حمل و نقل گفت: سرمایه گذاران هر جا بروند فرش قرمز جلوی پایشان پهن می شود و این کار با فراهم آوردن برخی تسهیلات امکان پذیر است. مثلا مدت گواهینامه سرمایه گذاران باید بیش از یک سال باشد تا ذهن فرد به جای اینکه دنبال پروژه اقتصادی باشد مدام دنبال تمدید گواهینامه ای که به سرعت زمانش می گذرد نباشد.
رضا احدیان فعال اقتصادی و رئیس هیئت مدیره انجمن سرمایه گذاری و عمرانی نیز با طرح برخی مسائل مربوط به دارایی و مالیات بر لزوم تصمیمات مناسب در این حوزه تاکید کرد و افزود: اگر صنعت ساختمان با مانع تراشی رو برو نشود چرخ 70 درصد صنایع دیگر را به حرکت در می آید.امیدواریم که با برداشتن موانع کوچک اما ضروری که سر راه سرمایه گذاران خارجی هست امنیت خاطر برایشان فراهم شود تابتوانند به رونق اقتصادی این منطقه کمک کنند.
سپس جعفر طباطبائی مدیررستوران های زنجیره ای نسیم لبنان اظهارکرد: تنها مشکل ما اقامت است که در روند کاری  چند نفر از نیروهای شاغل ما که خارجی هستند اخلال ایجاد می کند به طوری که به خاطر اعتبار شش ماهه اقامتشان مدام باید از کشور خارج شوند و در رفت و آمد باشند، ازطرفی ملک به نام سرمایه گذار نمی شود و باید به نام شرکت باشد در غیر این صورت به او اقامت نمی دهند در حالی که فرد با  رقم اندکی وارد ترکیه می شود و بنام خودش ملک می خرد، معتقدم توجه متولیان امر به این موضوع باعث سرازیرشدن منابع مالی به ایران می شود.
 حسین باهر  فعال اقتصادی در عرصه نساجی گفت:صنعت نساجی در کشور به خاطر ورود رقبای چینی و ترکیه ای به میدان بسیار ضعیف شده است ولی با این حال ما به عنوان فعال اقتصادی در این بخش همواره دنبال روزنه ها و بازارهای جدید هستیم و بخش های کوچک را در دست گرفتیم و روزگار را می گذرانیم. 
وی افزود: یکی از مشکلات ما این است که صنعت نساجی همواره به شکل سنتی اداره می شود و برروی برند سازی کار نمی شود و به نظر می رسد نیازمند دوره های آموزشی برای روزآمد کردن فعالان این عرصه هستیم چون در بخش نساجی، نیروی کار ارزان هست، مواد اولیه فراوان است و و منابع هم موجود است ولی ریسک بالایی دارد چون هر فناوری که وارد می شود به سرعت با عوض شدن مد در صنعت پوشاک باید تغییر کند. 
وی با اشاره به اینکه بخشی از سرمایه گذاری ها از محل تسهیلات فراهم می شود، در این رابطه نیز باید پرداخت وام‌های موردنیاز و شرایط آن تسهیل و نرخ این تسهیلات نیز متناسب با سرمایه گذاری تعیین شود.
وی تاکید کرد: البته ما برای گرفتن تسهیلات ما هیچ وقت سراغ بانک ها نمی رویم چون تا می شنوند ما سرمایه گذار خارجی هستیم نگاهشان عوض می شود و ترجیح می دهند خودشان را درگیر نکنند.
باهر افزود:  فارغ از بحث گواهینامه های که باید یکساله تمدید شود، من گواهینامه موتور داشتم جاالب است که برای سال دوم این گواهینامه رو تمدید نکردند، به نظرم همراهی برای ارائه خدماتی که پایدار باشد سرمایه گذاران را ترغیب به ادامه کار خواهد کرد.
سپس مهدی ساده مالک شرکت اکسون گفت: معتقدم برگزاری جلسات هم اندیشی برای جزئی شدن در امور مختلف سرمایه گذاران یکی  از مهم ترین و کاربردی ترین اموری است که می تواند انجام و مثمر ثمر باشد، برداشتن مانع هایی که به ظاهر کم اهمیت می آیند باعث سرعت بخشیدن به روند سرمایه گذاری و پویا شدن فعالان اقتصادی می شود چرا که به جای رسیدگی به اموز جزئی می توانند به فعالیت اقتصادی و توسعه آن بپزدازند.
رحمان قلی زاده مدیر عامل شرکت صنعتیو ساختمانی اسپاد نیز در این نشست گفت: پس ازفعالیت های مختلف در حوزه ساخت و ساز در  جای جای این استان، هم پروژه اقتصادی را در منطقه شاندیز با رقم 100 میلیارد تومان دنبال می کنیم ولی تنازع بین دستگاه های  مختلف در مسیر این سرمایه گذاری سد بوجود اورده است.
وی بیان کرد: دعوای بین شهرداری و بخشداری طرقبه و فرمانداری های طرقبه و مشهد در اینکه تعرفه های شهرداری پرداختی ما باید به کدام یک پرداخت شود برروی فرایند کار ما تاثیر گذاشته است، بدون اینکه بدانند تعرفه ها چقدر در فاکتورهای ما تغییر ایجاد می کند و درآمد و هزینه ما را جابه جا می کند بین آنها سرگردان هستیم و به خاطر تهدید شدن به تعطیلی پروژه مشکلات عدیده ای برای نیروی کار ما پیش آمده است، امید است که این مباحث به صورت اولویت دار  بین مسئولان مربوطه حل وفصل شود تا پروژه سرمایه گذار معطل نماند.
احمد شیری مدیر هتل بین المللی کوثر ناب نیز گفت: هتل بین المللی ما از محل سرمایه گذاری خارجی تامین شده و بر منبای ظرفیتی که برای مشهد متصور بودیم این کار انجام شده است امروز شاهد کاهش تعداد مسافران هستیم و برای رفع آن پیگیری های ویژه ی داریم در این میان مشکلات گذرنامه همکاران ما و تمدید اقامت هایشان کار را سخت کرده است، به نظر می رسد در این شرایط باید خدمات این چنینی به نحو احسن به سرمایه گذار داده شود تا بتوان به موارد مهم تری پرداخت.
محمد حسن موسوی از  شرکت حمل و نقل سفریار گهر توس نیز با بیان اینکه انتظار داریم معافیت های مالیاتی در مورد سرمایه گذاران مطرح شود گفت: افراد زیادی علاقه مند به سرمایه گذاری در مشهد هستند ولی به دلیل اینکه شخص مورد وثوق را پیدا نمی کنند از آوردن سرمایه به این شهر منصرف می شوند، ما به علت اینکه نمی توانیم ملک را به نام خود بزنیم به نام یک تابع ایرانی خریداری کرده ایم، امروز جز اعتماد به یک فرد برای حفظ سرمایه ما چیزی دیگری در میان نیست، 
سپس عبدالخالق رحمانی از فعالان سرمایه گذاری خارجی در مشهد نیز اظهار کرد: 38 سال است اینجا کار می کنم و امروز که بازنشسته شده ام و توان کار ندرم از من می خواهند که از کشور خارج شوم با توجه به اینکه فرزندان من در ایران متولد شده و مشغول تحصیل و زندگی در این کشور هستند من و همسرم نمی توانیم از اینجا که به عنوان موطن خود برگزدیده ایم خارج شویم امیدوارم برای کسانی که یک عمر در این شهر فعالیت کردند امتیازاتی برای اقامت قائل شوند.
محمد کرامتیان راد مدیرعامل شرکت کرامت گستر رضوان نیز با اشاره به اینکه توانایی جذب سرمایه گذاری از کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس در پایتخت معنوی وجود دارد بیان کرد: باید نقاط قوت و فرصت ها و ضعف های سرمایه گذاری در استان اطلاع رسانی شود تا اگر نقاط قوتی هست همه برآن اجماع کنیم تا کارها برای سرمایه گذاری تسهیل شود و برای حل ضعف ها نیز  پیگیرراهکار ها باشیم.
منیره صبوری دبیر علمی همایش فرصت های سرمایه گذاری در مشهد نیز گفت: سرمایه گذاران باید با همدلی و تعامل، پیگیر حل مسائل خود باشند و باید  در این مسیر منسجم و برنامه ریز شده و هدفمند فعالیت هایشان را ادامه بدهند.
وی با اشاره به اینکه وقتی سرمایه گذاران در قالب یک نهاد خاص مشکل و یا پیشنهاد خویش را مطرح کنند رفع آن برای متولیان امر  راحت تر خواهد بود تاکید کرد:  طبعا سرمایه گذاران می توانند این نهاد را داشته باشند تا به زودی زمینه ای مهیا شود که در کنار بخش دولتی بتوانند باعث شکوفایی  اقتصادی این شهر شوند.
جهان تاب مجری برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری نیزدر این نشست گفت: در نمایشگاه میز مذاکرات خواهیم داشت تا اگر  سرمایه گذاران با هر نهاد و دستگاه اجرایی مشکل دارند بتوانند سر میز مذاکره با آن نهاد حاضر شده و مسائل خود را طرح و پیگیر آن باشند.
وی از سرمایه گذاران خواست تا با حضور در نمایشگاه از  فرصت های سرمایه گذاری دیگر
 استان ها آگاه شوند.
وی تاکید کرد: از 600 شرکت خارجی نیز برای حضور در نمایشگاه دعوت شده و این فرصتی است تا شرکت هایی که نیاز به تامین سرمایه دارند حضور داشته باشند تا ضمن بهره مندی از حضور سرمایه گذاران خارجی  از  شرکت های بورسی که در جهت تامین سرمایه حرکت می کنند نیز استفاده کنند.
شکوه میرشاهی سرپرست دفتر جذب شرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی پس از استماع سخنان سرمایه گذاران در این نشست رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی را کمک به توسعه استان دانست و گفت: استانداری دنبال جذب سرمایه های خرد است ولی برخی ممانعت هالی قانونی وجود دارد که پیگیر رفع آن هستیم،  تا برای ایجاد تسهیلات طرح از  وزارت خارجه و کشور به مجلس فرستاده شود. 
وی با اشباع شرکت شهرک های صنعتی توس  به دلیل محدودیت زمین  یادآور شد: پیگیر شهرک خاص قطعه سازی در بینالود هستیم .
وی رفع مشکل گواهینامه بکساله را ضروری دانست و تاکید کرد که این مهم در دست پیگیری است و  به زودی حل خواهد شد. 
وی ایجاد پنجره ای در فضای مجازی برای ثبت پیشنهادات در سایت مربوطه به جذب 
سرمایه گذاری استانداری را امری ضروری دانست که به  سرعت اجرایی می شود.
وی  با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذار یکی از عوامل تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است که باید با جدیت دنبال شود از جای خالی تقدیر و تکریم سرمایه گذارن خارجی و داخلی در  استان یاد کرد و تاکید کرد: امسال تجلیل از فعالان سرمایه گذاری در همایش فرصت های سرمایه گذاری استان را در دستور کار داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار