پدر شهید کمال کورسل:
پدر شهید کمال کورسل گفت: بزرگترین افتخارم شهادت فرزندم در راه اسلام و قرآن بوده است و اگر کمال اکنون زنده بود به او اجازه حضور در جمع مدافعان حرم و مبارزه با آل سعود و داعش را می‌دادم.
کد خبر: ۴۸۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹ 22 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،محمد مرادی در نشست خبری ، اظهار داشت: ارتباط من و پسرم نزدیک بود و من در تونس بودم و ژوان (کمال) در فرانسه بود و پس از مدتی و در سال ۱۹۸۱ میلادی متوجه حضورش در ایران و حوزه علمیه قم شدم.
وی افزود: بسیار خوشحال شدم که پسرم در مسیر دین مبین اسلام گام برداشته است و او مسیحی بود و پس از ورود به ایران مسلمان و شیعه شد و آخرین خبری که از پسرم داشتم در اواخر سال ۱۹۸۲ میلادی بود.
پدر شهید کمال کورسل با اشاره به عشق و ارادت فرزندش به امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت امام خمینی(ره) در فرانسه تشریف داشتند اکثر فرانسوی‌ها عاشق خمینی کبیر بودند و تنها پسرم نبود که به ایشان عشق می‌ورزید.
مرادی با بیان اینکه به‌دلیل شرایط خاص تونس مدت ۳۰ سال از پسرم بی‌خبر بودم، تصریح کرد: در سال ۲۰۱۱ که انقلاب تونس به‌وقوع پیوست به‌طور جدی به دنبال پسرم افتادم و قبل از آن به دلیل آنکه من فعال رسانه‌ای تونس بودم و حکم قتل من در زمان برقبی که قبل از بن‌علی ظلم و جنایت می‌کرد صادر شده بود شرایط مساعدی فراهم نبود.
وی تاکید کرد: زمان جست‌وجو ۶ سال بود که زمان زیادی هم بود و علت آن هم فوت مادر کمال در این زمان بود.
پدر شهید کمال کورسل با بیان اینکه پسرم می‌گفت امام خمینی(ره) تنها یک امام نیستند و ایشان دارای جایگاه و مقامی با مرتبه بالا هستند، گفت: ارتباط من و کمال نزدیک بود و به دلیل مشکلاتی که داشتم از‌ مادرش جدا شدم، اما پس از طلاق هم ارتباط و رابطه گرم و صمیمی‌مان برقرار بود، زیرا معتقد بودیم که فرزندمان نباید به‌خاطر جدایی ما آسیب ببیند.
مرادی در رابطه با خصوصیات اخلاقی پسرش، گفت: کمال خصوصیات و ویژگی‌های اخلاقی بسیار زیادی داشت که شاخص‌ترین آن اخلاق نیکو، عدم غیبت در جمع، کم حرف و پر عمل بودن او بوده است.
وی افزود: کمال تنها فرزند من از ازدواج اولم بود و از همسر دوم هم دو پسر و یک دختر دارم که یکی از پسرهایم سلیم بوده و او بدون آنکه جریان برادر شهیدش را دنبال کند مسلمان می‌شود و سلیم هرگز خبر نداشت که برادری به نام کمال دارد و این برادر در ایران مسلمان و شیعه شده است.
پدر شهید کمال کورسل با تقدیر از استقبال باشکوه ایرانیان، بیان کرد: اخباری که درباره ایران می‌گفتند همه دروغ بود و آنچیزی که دیدیم با آنچیزی که شنیدیم تفاوت بسیار داشت و تازه معنای واقعی عشق، ارادت و مهمان‌نوازی را درک کردم.
مرادی تصریح کرد: پس از انتشار اخبار کمال در رسانه‌ها دیگر فرزندانم مدام از تونس با من در تماس بودند و به دنبال کمال هستند و سلیم خودش علاقه به جنگ با آل سعود و داعش را دارد و فکر کنم که شهید دومی از خانواده‌ام در راه است.
وی تاکید کرد: کمال دارای مدرک دیپلم علوم بوده و پس از آن به ایران آمد و خیلی‌ها در زمان حضورم در ایران از من پرسیدند اگر اکنون کمال زنده بود به او اجازه حضور در سوریه و عراق و نبرد با داعش را‌ می‌دادید که پاسخ من بلی است.
پدر شهید کمال کورسل گفت: پسرم متولد ۱۹۶۴ در تونس است و سال ۱۹۸۲ و در سن ۱۸ سالگی به ایران آمد و به مدت یک سال و تا سال ۱۹۸۳ در ایران بود و علت تفاوت فامیلی من و پسرم به این دلیل بوده که فامیلی مادرش برای او انتخاب شده است.
در این نشست عزیزه مرادی نامادری شهید کمال کورسل، اظهار داشت: جرقه این جریان در زمان تظاهرات رژیم شاهنشاهی خورد و موجب دوستی و ارادت بیشتر پسرم به اسلام و ایران شد و همین موضوع مقدمه حضورش در ایران شد.
وی افزود: یکی از دوستانش خاطره شهادتش را گفت و اینکه موقعی که نام امام حسین(ع) را می‌شنید اشک از چشمانش جاری می‌شد و ارادت خاصی نسبت به سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) داشت.
نامادری شهید کمال کورسل با بیان اینکه اواخر سال ۲۰۱۴ متوجه شهادت کمال شدم، خاطرنشان کرد: علت قطع ارتباط به‌دلیل شرایط خاص تونس بود و فکر می‌کردم که در ایران ازدواج کرده و تشکیل زندگی مستقل داده است و فرزندانش بزرگ شده‌اند.
مرادی تصریح کرد: وقتی اسم کمال را در اینترنت نگاه کردم متوجه شهادتش در عملیات مرصاد در ایران شدم، این موضوع برای من و پدرش سخت بود، اما خوشحالم که کمال جان خود را در راه اسلام و قرآن تقدیم کرده است.
وی تاکید کرد: زمانی که با پدر کمال ازدواج کردم در حد نامه‌نگاری ساده با او ارتباط داشتم و بعد متحوای این‌نامه‌ها با موضوع زیر سوال بردن حکومت تونس بود که به دلیل شرایط سخت موجود مربوط به قطع ارتباط با کمال شدم.
نامادری شهید کمال کورسل از علاقه‌اش جهت دیدار با مقام معظم رهبری گفت و افزود:
دوست دارم در زمان حضورمان در ایران با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کنم و امیدوارم که مقدمات این دیدار فراهم شود.
مرادی با بیان اینکه من در کشورهای زیادی در آسیا و اروپا همچون ترکیه سفر کرده‌ام، گفت: من در هیچ‌کجا مهمان‌نوازی ایرانی‌ها را ندیدم و باید بگویم مهمان‌نوازترین مردم جهان در ایران هستند و خاطرات بسیار شیرینی در سفرمان به قم و مشهد و زیارت حرم‌های مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) برای خودم و همسرم ثبت و ضبط شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار