سید محمدعلی افشانی، استاندار فارس، در جلسه شورای اداری فارس با بیان اینکه استان فارس به همت یک اراده جمعی در مسیر توسعه و حرکت قرار گرفته است، اظهار داشت: در سال 95 سهم بخش کشاورزی در اشتغال استان 19.8 درصد، بخش صنعت 30 درصد و بخش خدمات 50.2 درصد بوده است.
کد خبر: ۴۸۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 23 August 2017
تابناک فارس به نقل از حافظ نیوز:سید محمد علی افشانی با بیان اینکه 4.5 درصد تولید ناخالص ملی کشور مربوط به استان فارس است، عنوان کرد: 50 درصد کل رشته‌های صنایع دستی کشور با حضور 200 هزار نفر صنعتگر متعلق به استان فارس است.
افشانی ساخت آزادراه شیراز _ اصفهان را یکی از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی در استان فارس نام برد و گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه 62 درصد است و تا پایان سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه در هفته دولت 1000 پروژه با اعتبار بیش از 3 هزار میلیارد تومان در استان فارس آماده افتتاح است، خاطرنشان کرد: ایجاد شهرک‌های گیاهان دارویی، راه‌اندازی 29 شهرک صنعتی کشاورزی، توسعه کشت دانه‌های روغنی، توسعه باغات در اراضی شیب‌دار از جمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی در این استان است.
استاندار فارس با اشاره به تشکیل 38 شرکت تعاونی فراگیر با 159 میلیارد تومان سرمایه و راه‌اندازی 97 صندوق اعتبارات خرد زنان روستای و عشایر، گفت: راه‌اندازی 3 صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی در شیراز، استهبان و مرودشت و پرداخت 11.4 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی در این استان بوده است.
ضرورت استفاده از جوانان در پست‌های مدیریتی
سید محسن علوی، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس، نیز در این جلسه با بیان اینکه بحران اشتغال دامن‌گیر ایران و خانواده های ایرانی است، اظهار داشت: تا 10سال آینده به دلیل عدم استفاده از جوانان در پست‌های مدیریتی و عدم تجربه‌اندوزی اداره کشور فلج می‌شود.
وی امنیت اقتصادی را مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتی و امنیت ملی عنوان و بیان کرد: متاسفانه بحث امنیت اقتصادی در کشور ما تعریف نشده است و رتبه ما در این زمینه بین 120 تا 140 جهان است.
علوی با بیان اینکه اختلافات داخلی و دعواهای جناحی امنیت اقتصادی را به مخاطره می‌اندازد، افزود: اتفاقاتی مانند پدیده شاندیز، کاسپین و غیره صرفا یک اتفاق نیست و آثاری که دارد از یک حادثه تروریستی بیشتر است زیرا وقتی امنیت اقتصادی ضرر ببیند خسارت آن بیشتر از یک انفجار است.
ارتقای فضای کسب و کار فارس
محمد صادق حمدیان، نائب رئیس اتاق بازرگانی شیراز، نیز در این جلسه با بیان اینکه دستیابی به قسمتی از اهداف اقتصادی فارس که با افزایش اشتغال شناسنامه‌دار، ارتقای وزنی تولید و صادرات همراه بوده مرهون آرامش اقتصادی حاکم بر جامعه است، اظهار داشت: ارتقای شاخص فضای کسب و کار فارس به 5.58 و اخذ رتبه چهارم کشوری در این زمینه را مرهون همراهی و تصمیم‌سازی مدیریت استان فارس و دستگاه‌های اجرایی می‌دانیم.
وی افزود: برای دستیابی به اهداف برنامه‌ای و رشد اقتصادی مناسب خواستار ارتقای اختیارات استانداران محترم در برخود با با بانک‌های خصوصی که حتی گزارش مانده منابع و مصارف و میزان تسهیلات خود را ارائه نمی‌دهند هستیم.
حمیدیان راه اندازی دفاتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری در استانداری‌ها را یکی از اقدامات خوب در دو سال گذشته عنوان و بیان کرد: در این زمینه لزوم اتخاذ وحدت رویه در تصمیم‌سازی و پرهیز از موازی کاری و برخورد جزیره‌ای با تمرکز تصمیم‌سازی همراه با تخصیص بودجه مناسب برای ارزیابی میدانی پروژه‌های مورد بحث در این نهاد را خواستار هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار