مدیرکل کمیته امداد قزوین گفت: ۶۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد قزوین اختصاص یافت که از این مبلغ ۹۶ درصد ابلاغ و ۷۳ درصد از این مبلغ توسط بانک‌ها پرداخت شد.
کد خبر: ۴۸۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 23 August 2017
مجید مومنی شامگاه دوشنبه در کار گروه توسعه و اشتغال استان قزوین که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: استان قزوین در سطح کشور رتبه چهارم تولید و تعهد اشتغال را دارد که ایجاد 22 هزار شغل در سال گذشته در استان قزوین موید این مطلب است.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین اهداف کمیته امداد امام خمینی (ره)  بحث توانمندسازی خانواده‌هاست که در بند 6 ،2  و 3 اساس‌نامه این نهاد ذکر شده است که در این راستا خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین در ابتدا نیاز سنجی شده و مشکلات آنها برطرف می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: امور توانمندسازی این نهاد 6 بخش دارد که بخش فرهنگی، اشتغال، مسکن، ازدواج، وام‌های ضروری و خدمات اجتماعی را شامل می‌شود.

مومنی گفت: از بین تمام کسانی که تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین هستند تعداد 36 هزار و 72 نفر استعداد سنجی شدند و  14هزارنفر دارای استعدادهای ویژه بودند که شناسایی شده و برای این افرادکارگاه‌های آموزشی برگزار شد، چرا که ایجاد اشتغال در خانواده‌های کمیته امداد نیازمند مهارت آموزی است.

وی تصریح کرد: بعد از آموزش، بحث اصلی ایجاد فرصت‌های شغلی است که در دو بخش پرداخت وام اشتغال و کاریابی انجام گرفته است که پرداخت وام اشتغال خود شامل دو بخش وام تکلیفی و وام قرض‌الحسنه از صندوق کمیته امداد است.

مومنی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 3 هزار و 490 فقره وام اشتغال به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شده که این آمار براساس آمار رسمی ثبت شده در سامانه رصد است.

وی با اشاره به اهمیت اشتغال پایدار عنوان کرد: اشتغال پایدار یکی از موارد مورد توجه ما بوده است و ایجاد بیمه تامین اجتماعی یکی از کارهایی بوده که برای این خانواده‌ها در جهت اشتغال پایدار انجام شده که در این راستا یک هزار و 668 بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اظهار کرد: در سال گذشته برای 3 هزار 512 نفر اشتغال ایجاد شده است که یک هزار و 562 فقره معادل 45 درصد آن در مناطق شهری و یک هزار 952 مورد معادل 55 درصد در مناطق روستایی استان قزوین بوده است.

مومنی افزود: امسال نیز تسهیلات تولید و اشتغال برای 531 طرح در شهر و 582 طرح در روستا پرداخت شده که درکل یک هزار و 113 طرح تولید و  اشتغال تا به امروز توسط کمیته امداد استان قزوین با همکاری بانک‌ها انجام گرفته است.

این مسئول بیان کرد: اعتباری که برای ایجاد اشتغال در سال گذشته به کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین تعلق گرفته بود مبلغ  69 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که 96 درصد آن ابلاغ شد و 73 درصد از این مبلغ توسط بانک‌ها پرداخت شد.

مومنی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار در سطح استان، صندوق ولایت توسط کمیته امداد را‌ه‌اندازی شد که مبلغ  8 میلیارد و 500 میلیون تومان از این صندوق به 128 نفر وام تعلق گرفت.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار