کد خبر: ۴۸۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 23 August 2017
تابناک گیلان / روايت‌ها از مرگ حسين نيک‌نژاد متفاوت است. شاهدان عيني مي‌گويند در سالن کشتي پورشريفي تبريز، هيچ پزشک و آمبولانسي نبود تا به داد او برسد ولي اداره کل ورزش و جوانان تبريز مدعي است که همه تمهيدات پزشکي در اين سالن مهيا بوده.
 
دوشنبه‌شب خبر تلخي از تبريز به جامعه کشتي رسيد. نيک‌نژاد از کشتي‌گيران پيشکسوت گيلاني، وسط تشک کشتي دچار ايست قلبي شد و درگذشت. او که اصليت گيلاني دارد و همانجا هم زندگي مي‌کند، نماينده استان قزوين در اين مسابقات بود و در کشتي سوم مقابل حريفي از اصفهان قرار گرفته بود اما در يک زيرگيري روي تشک افتاد. داداشي، پزشک کشتي‌گيري که در حال کشتي‌گرفتن بود، بر سر او حاضر مي‌شود، سعي مي‌کند او را احيا کند ولي نيک‌نژاد به کما مي‌رود و در دقايقي بعد در بيمارستان از زندگي خداحافظي مي‌کند.
 
کساني که در سالن کشتي بودند مي‌گويند چون سالن نزديک بيمارستان بود، مسئولان، آمبولانس و پزشکي را براي حضور در سالن مسابقات در نظر نگرفته بودند. آنها معتقدند اگر پزشک به‌موقع بر سر نيک‌نژاد حاضر شده بود، شايد او حالا زنده بود. اما حبيب مقصودي، رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبريز مي‌گويد: «همه تمهيدات پزشکي در سالن پورشريفي مهيا بود. دو پزشک و يک پزشک متخصص قلب به نام دکتر داداشي به‌همراه يک دستگاه آمبولانس در سالن حضور داشتند. مرحوم حسين نيک‌نژاد دچار ايست قلبي شد که ابتدا عمليات احيا توسط پزشکان انجام گرفت و سپس با آمبولانس به نزديک‌ترين بيمارستان انتقال يافت که متأسفانه در کمال تأسف بعد از انتقال به بيمارستان ‌دار فاني را وداع گفت‌. نزديکي سالن رقابت‌ها دو بيمارستان بزرگ وجود دارد.»
نيک‌نژاد در گروه سني 55 تا 60 سال کشتي مي‌گرفت و به گفته نزديکانش پيش‌ازاين جراحي قلبي کرده بود. اينکه هيأت کشتي قزوين چطور به او اجازه کشتي‌‌گرفتن داده، جاي تعجب دارد. جالب است که برادر نيک‌نژاد هم در اين مسابقات حضور داشت. او که براي تيم گيلان کشتي مي‌گرفت، برخلاف تصور از مسابقه انصراف نداد و به فينال هم رسيد. او مدال طلا را گرفت و به روح برادرش تقديم کرد. نيک‌نژاد به استاد سازندگي معروف بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار