نیروگاه ۱.۲ مگاواتی خورشیدی با حضور جمعی از مسئولین شهرستان رفسنجان و سرمایه گذار اتریشی در رفسنجان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۴۸۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 23 August 2017
این نیروگاه با ظرفیت ۱.۲ مگاوات تولید انرژی و سرمایه‌گذاری ۵۰ درصدی سرمایه گذار ایرانی و ۵۰ درصدی شرکت kpv اتریش با اعتبار ٦٠ میلیارد ریال در زمینی به ابعاد ۱.۸ هکتار به بهره برداری رسیده است.

فرماندار رفسنجان در مراسم افتتاح این نیروگاه خورشیدی، اظهار داشت: بیشترین نیاز سرمایه‌گذاری‌ها، امنیت منطقه برای سرمایه‌گذاری است که ایران در بین کشورهای منطقه و جهان یکی از قدرتمندترین و امن‌ترین کشورها است.

حمید ملانوری با بیان اینکه سرمایه گذاران خارجی‌ به‌واسطه وجود امنیت در ایران این کشور را برای سرمایه‌گذاری مناسب می‌بینند، افزود: امروز توسط گروه‌های تروریستی اتفاقات ناخوشایند و ناامنی در سوریه، عراق، یمن، مصر، بحرین اتفاق افتاده اما در بین همه آتش‌افروزی‌هایی که در منطقه داریم، هیچ‌کس حتی کوچکترین قدرت برای برداشتن قدمی برای تجاوز به ایران را ندارد.

وی با تأکید بر اینکه قدرت و امنیت کشور جمهوری ایران به اندازه‌ای است که اقدامات علیه ایران را خنثی می‌کند، یادآور شد: بزرگترین عامل سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی امنیت است که امروز امنیت بسیار خوبی در کشور ما وجود دارد.

وی تصریح کرد: ایران امنیت پایدار دارد و به امن شدن کشورهای دیگر نیز کمک می‌کند و سرمایه‌گذاران خارجی ایران را برای سرمایه‌گذاری و تولیدات، مورد مطالعه قرار داده و انتخابی صحیح کرده‌اند.

فرماندار رفسنجان حمایت دولت از سرمایه‌گذران را عامل مهم دیگر در راستای سرمایه گذاری برشمرد و افزود: چه دولت‌های قبل و چه دولت کنونی حمایت‌های خیلی جدی را در بحث سرمایه‌گذاری انجام داده و می‌دهند که جای تقدیر دارد.

ملانوری با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب، دولت زمینه سرمایه‌گذاری را فراهم آورده است، تصریح کرد: دولت و رهبری در توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری در کشور تاکید دارند بنابراین دولت سعی بر فراهم کردن زیرساخت‌ها دارد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران و به ویژه استان کرمان و رفسنجان فراهم است، ابراز داشت: رفسنجان و استان کرمان ظرفیت ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی را به‌خاطر تابش نور خورشید در منطقه دارند تا سرمایه‌گذاری‌ها به این سمت  سوق داده شود.

ملانوری به تابش نور خورشید در استان و شهرستان اشاره و مطرح کرد: در رفسنجان ۳۳۰ روز در سال آفتابی و کمتر از پنج روز پشت سر هم هوای ابری داریم و از سویی زمین مناسب به اندازه کافی برای واگذاری احداث نیروگاه خورشیدی وجود دارد.

همچنین عصر امروز کلنگ احداث شش واحد نیروگاهی در زمینی به مساحت ۹۶ هکتار و هزینه بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به زمین زده شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار