مدیر‌عامل شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه گفت: کارخانجات گندله‌سازی سیرجان و بوتیا در استان کرمان به ظرفیت هر کدام ۲.۵ میلیون تن تولید گندله سنگ‌آهن تا پایان امسال افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۴۸۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 23 August 2017
علی‌اصغر پورمند امروز عصر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار‌داشت: شرکت هلدینگ میدکو در سال 86 با مجوز رسمی سازمان بورس و با سرمایه 100 میلیارد تومان تاسیس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 1.5 میلیون نفر سهامدار حقیقی در این شرکت وجود دارد گفت: شعار استراتژیک شرکت از ابتدای تاسیس "توسعه‌ از معادن آغاز می‌شود"  بوده و چشم‌انداز نگاه شرکت جهانی است.

‌مدیر‌عامل شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با بیان اینکه میدکو در همه محورهای 10‌گانه اقتصاد مقاومتی پیشرو است افزود: اهداف کلان شرکت دستیابی به 4.2 میلیون تن شمش فولاد، 3 میلیون تن آهن اسفنجی، 7.5 میلیون تن کنستانتره سنگ‌آهن و 8 میلیون تن کنستانتره سنگ‌آهن است.

وی با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی اکثر پروژه‌های میدکو استان کرمان است در بیان دلایل این انتخاب خاطر‌نشان کرد: استان کرمان با وجود معادن غنی و بر اساس همان شعار توسعه از معادن و نزدیکی این استان به آبهای آزاد و بندرعباس و همچنین شرایط آب و هوایی مناسب در چهار فصل سال انتخاب شده است.

پورمند با بیان اینکه در حال حاضر حدود 11 هزار نفر در طرح‌های شرکت میدکو در استان کرمان مشغول به کار هستند گفت: با بهره‌برداری از تمام طرح‌ها بیش از 15 هزار فرصت شغلی مستقیم و حدود 100 هزار فرصت شغلی به صورت غیر‌مستقیم در استان کرمان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه تولید در میدکو بسیار پائین است افزود: تاکنون در مدت 7 سال حدود 13 هزار میلیارد تومان در استان کرمان سرمایه‌گذاری شده است و در مجموع حجم سرمایه‌گذاری شرکت در استان کرمان 20 هزار میلیارد تومان می‌شود.

‌مدیر‌عامل شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه تصریح کرد: برای مجموع طرح‌های میدکو در استان کرمان حدود 748 مگاوات برق نیاز است که تا به حال 140 کیلومتر کابل‌کشی و 350 دکل نصب شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های این شرکت در حدود دو هزار هکتار در سطح استان کرمان احداث می‌شود گفت: به همین اندازه فضای سبز نیز ایجاد می‌شود و به حدود 100 هزار لیتر آب بر ثانیه برای اجرای طرح‌های میدکو در استان کرمان نیاز داریم.

پورمند با اشاره به اینکه تمام پرونده‌های مالیاتی شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه مربوط به استان کرمان به داخل استان انتقال داده شده است افزود: اگر اختیارات بانکی شعب بانکی در استان کرمان افزایش پیدا کند حساب‌های بانکی نیز به داخل استان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف فولاد در دنیا فولا ساختمانی است و ما نیز به همین سمت رفته‌ایم اظهار‌داشت: هدف ما در میدکو توسعه منطقه‌ای است و بالغ بر 90 درصد نیروهای شاغل در طرح‌های میدکو نیروهای بومی هستند.

‌مدیر‌عامل شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه از افتتاح رسمی کارخانجات گندله‌سازی سیرجان و بوتیا در استان کرمان به ظرفیت هر کدام 2.5 میلیون تن تولید گندله سنگ‌آهن تا پایان امسال خبر داد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار