مدیرکل گمرکات یزد گفت: در چهار ماهه نخست امسال، 663 هزار تن کالا به ارزش 173 میلیون دلار از استان به خارج کشور صادر شد که از لحاظ ارزش 22 درصد و از نظر وزن 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال 95، افزایش دارد.
کد خبر: ۴۸۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 23 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»مهرداد پیرحیاتیاظهار کرد: عمده کالاهای صادراتی کاشی و سرامیک، میلگرد، سنگ مصنوعی ، هیدرو کربن، ظروف شیشه ای و شیشه ساختمانی است.
وی اضافه کرد: در این مدت بیش از هشت هزار تن کالا به ارزش 37 میلیون دلار از گمرک یزد وارد کشور شد که از نظر وزن 9 درصد و از نظر ارزش 36 درصد رشد دارد.
پیرحیاتی ادامه داد: عمده کالاهای وارداتی تولید چین، ایتالیا، جمهوری چک، اسپانیا و آلمان است.
مدیرکل گمرکات استان تعداد بسته های ورودی و خروجی پستی از گمرکات استان در چهار ماهه سال جاری را 652 بسته به وزن 2 هزار و 438 کیلیوگرم ذکر کرد.
وی بیان کرد: تعداد بسته های ورودی و خروجی پستی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد بسته 23 درصد و از نظر وزن 62 درصد رشد داشته است.
گمرک یزد در سال1365 به صورت دفترخانه گمرکی با 11پست سازمانی برای انجام امور مربوط به امانات پستی و مبارزه با قاچاق کالا ( که قبلا توسط اداره کل دارایی استان انجام می گرفت ) شروع به کار کرد و رویه صادارت در آن از سال 1369 اجرا شد.
اداره کل گمرک استان یزد در بین 124 گمرک صادراتی کشور در ردیف 10 گمرک برتر قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار