فرماندار ایوان گفت: امسال در هفته دولت 21 طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان افتتاح و کلنگ زنی می شود که از این تعداد 20 طرح به بهره برداری و یک طرح نیز کلنگ زنی می شود و مجموع این طرح ها زمینه اشتغالزایی 220 نفر را فراهم می کند .
کد خبر: ۴۸۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸ 23 August 2017
به گزارش تابناک ایلام؛ احسان اکبری  اظهار کرد: از جمله این طرح ها کارگاه تولید فرش گلیم، کارخانه آسفالت، کارخانه آرد، خانه بهداشت و استخر 2 منظوره روستای پلنگرد است.
 
وی با بیان اینکه دولت طی چهار سال گذشته توانسته خدمات خوبی در بخش های مختلف ارائه دهد، افزود: از جمله اقدامات دولت در حوزه های مختلف آبیاری یک هزار و 850 هکتار از زمین های دیم دشت زرنه از طریق سد کنگیر و آبیاری زمین های کشاورزی قابل بهره برداری که سال زراعی 96 - 97 در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه ایوان قطبتولید انگور استان ایلام است، گفت: تبدیل 500 هکتار از زمین های کم بازده و شیب دار به باغ که قابلیت کاشت غلات را نداشتند از دیگر اقدامات در بخش کشاورزی این شهرستان است.
 
اکبری با اشاره به فعالیت شهرک صنعتی ایوان که دومین شهرک صنعتی فعال استان ایلام است، تاکید کرد: در حوزه صنعت هم اکنون شهرک صنعتی ایوان از فعال ترین شهرک های صنعتی استان است که زمینه اشتغال جوانان زیادی را فراهم کرده است.
 
وی ادامه داد: از جمله کارخانه های فعال این شهرستان کارخانه سولفات پتاسیم با اشتغالزایی مستقیم 40 نفر است و با افتتاح فاز دوم آن با اعتبار 90 میلیارد ریال در مجموع باعث اشتغالزایی 80 نفر می شود.
 
فرماندار ایوان به پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصدی فاز دوم کارخانه نورد اشاره کرد و گفت: تمام تجهیزات و ماشین آلات این کارخانه خریداری شده و در صورت بهره برداری زمینه اشتغال بیش از 100 نفر را بصورت مستقیم فراهم می کند.
 
اکبری اضافه کرد: کارخانه آرد ستاره غرب ایوان با اشتغالزایی 20 نفر بصورت مستقیم در هفته دولت به بهره برداری می رسد، همچنین بزرگترین مجتمع گاوداری 700 راسی با 400 راس گاو فعالیت می کند و در آینده ای نزدیک مابقی نیز اضافه خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه طرح هادی تمام روستاها در این شهرستان مطالعه و تعدادی نیز اجرا شده،گفت: 23 دهیاری در این شهرستان فعالیت می کنند و 14 دهیاری دیگر نیز اضافه شده همچنین 100 درصد شهرستان ایوان از نعمت گاز برخوردار و 90 درصد روستاها نیز از روشنایی معابر بهره مند هستند.
 
وی از دیگر اقدامات دولت در این شهرستان را دفع بهداشتی فاضلاب شهر ایوان، بهره برداری کارخانه آسفالت و زیرساخت خیابان های ایوان با تخصیص قیر یارانه ای اعلام کرد.
 
اکبری به تونل قلاجه اشاره کرد و ادامه داد: این تونل از مطالبات مردم این شهرستان بوده و با رایزنی ها و پیگیری های صورت گرفته قبل از اربعین امسال به بهره برداری می رسد.
 
فرماندار ایوان گفت: از 420 میلیارد ریال اعتبار استانی سال جاری تاکنون 28 درصد آن تخصیص داده شده که در قالب ردیف های نفت، استانی، توازن منطقه ای و ماده 180 است و مبلغ مذکور صرفا اعتبار استانی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار