ابوعلی سینا قبل از اذان صبح مطالبی را می‌نگاشت سپس به اقامه نماز می‌پرداخت و پس از آن نیز مطالبی را برای ما تدرس و سپس به امور صدارت و وزارت خود رسیدگی می‌کرد.
کد خبر: ۴۸۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳ 23 August 2017

گروه اجتماعی: مصحح کتاب «قانون» بوعلی‎سینا تصریح کرد: شاگردان حکیم بوعلی سینا ابراز کردند که وی قبل از اذان صبح مطالبی را می‌نگاشت سپس به اقامه نماز می‌پرداخت و پس از آن نیز مطالبی را برای ما تدریس و سپس به امور صدارت و وزارت خود رسیدگی می‌کرد.

به گزارش ایکنا، نجف‌قلی حبیبی چهارشنبه یکم شهریورماه در آئین بزرگداشت مقام شیخ‌الرئیس ابوعلی‌سینا در آرامگاه بوعلی همدان، با بیان اینکه عده‌ای بر اثر حسادت‌ورزی به او در زمان حیات و پس از مرگش مطالبی را علیه‌اش تهیه کردند، افزود: پس از مطالعه فراوان متوجه شدم تمامی مطالبی که علیه او نگاشته شده، کذب محض است.

وی ادامه داد: شاگردان حکیم پس از گذشت ۱۰۰ سال از مرگ این عالم بزرگوار ابراز کردند که وی قبل از اذان صبح مطالبی را می‌نگاشت سپس به اقامه نماز می‌پرداخت و پس از آن نیز مطالبی را برای ما تدرس و سپس به امور صدارت و وزارت خود رسیدگی می‌کرد.

حبیبی تأکید کرد: شیوه‌ای که حکیم بوعلی‌سینا در نگارش کتب، تدریس و رسیدگی به امور زندگی به کار می‌گرفت، همان شیوه‌ای است که امروزه در حوزه‌های علمیه به‌کارگیری می‌شود.

وی ادامه داد: تعریف بوعلی‌سینا از ورزش و سایر علوم همچنان مبنایی برای فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی در دنیا به شمار می‌رود.

مصحح کتاب «قانون» بوعلی‎سینا با تأکید بر اینکه همچنان دستورهای بهداشتی بوعلی در سراسر دنیا قابل عمل است، تصریح کرد: بوعلی‌سینا همیشه زنده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار