در نشست خبری اصحاب رسانه با استاندار مطرح شد:
در ادامه خادمی به نکته ای در خصوص زمان حضور مسئولین در استان اشاره کرد و گفت : متاسفانه عده ای همیشه نامه به دست به دنبال مسئولین هستند که رعایت حال هیچکس را هم ندارند و با ورود هر مسئولی این افراد حضور دارند و فرقی هم نمی کند که مسئول کیست!
کد خبر: ۴۸۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲ 23 August 2017

سید موسی خادمی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(ع) اظهار کرد: امیدواریم شرایط برای ازدواج جوانان مهیا شود بتوانیم شاهد افزایش آمار ازدواج جوانان باشیم.

خادمی در ادامه  هر چه از سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر می‌گذرد، ارزش و الگو بودن آن دو شهید گرانقدر بیشتر نمایان می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم که انقلاب اسلامی جایگاه اصلی خودش را در دنیا پیدا کند، نیازمند مدیرانی همچون رجایی و باهنر هستیم. و باید چنین مدیرانی پرورش داده شوند.
تقدیر از تاثیرگذاری نمایندگان استان در رای اعتماد به وزرا
خادمی در ادامه به رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای کابینه دوازدهم اشاره کرد و گفت: میانگین آرای کسب شده ی وزرا در این دوره از دوره ی اول بیشتر بود که این خود باعث می شود نمایندگان مصمم تر به پیگیری امور بپردازند ضمن اینکه الان هماهنگی خوبی بین ارکان نظام وجود دارد و همه دولت را یاری می کنند تا مطالبات مردم را پاسخ دهند.
 
از لزوم فرهنگ سازی برای نامه به دستان و تقدیر از تاثیرگذاری نمایندگان استان در رای اعتماد به وزرا  تا ۸ مناسبت دولت اول روحانی با ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه و ترافیکی که خوشایند است! 
 
وی تعامل بین قوا را مهم دانست و افزود: به دلیل برخی اختلافات یکشنبه سیاه معروف در مجلس رقم خورد که هیچ وقت شاید آن از ذهن‌های مردم بیرون نرود و قطعاً اگر ان دوره را با این دوره مقایسه کنیم، خواهیم دید که حرف مردم این است که کسانی که قدرت را به دست می‌گیرند، با هم هماهنگ و تعامل داشته باشند در مسیر خدمت به مردم.
خادمی افزود : کابینه دولت کاری است و انشاء الله خروجی دولت پس از چهار سال ، رفع مشکلات مردم و افزایش اقتدار نظام خواهد بود .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت : از نمایندگان تشکر می‌کنم که زمینه را برای فعالیت بیشتر دولت فراهم کردند و رأی اعتماد انها پشتوانه خوبی برای دولت است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: عملکرد نمایندگان استان در مجلس در فرایند رأی اعتماد اگر چه به لحاظ کمیت چندان تاثیرگذار نبوده اما به لحاظ کیفیت عملکرد تأثیرگذاری داشتند که از انها هم تشکر و قدردانی می‌کنیم.
 
از لزوم فرهنگ سازی برای نامه به دستان و تقدیر از تاثیرگذاری نمایندگان استان در رای اعتماد به وزرا  تا ۸ مناسبت دولت اول روحانی با ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه و ترافیکی که خوشایند است!
 
 
خادمی به انتصاب سید ضیاء هاشمی به عنوان سرپرست وزارت علوم اشاره کرد و گفت: انتصاب فرزندی از استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان سرپرست وزارت علوم جای بسی خوشحالی دارد که امیدوارم با همکاری همه و تصمیم رئیس جمهور محترم و نمایندگان مجلس به وزارت ختم شوند.
ترافیکی که خوشایند است!
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در ادامه با بیان اینکه در هفته دولت، اعضای هیأت دولت به استان سفر خواهند کرد، به وضعیت سفرهای مسئولین به استان در سال 92 اشاره کرد و گفت : سال 92 وضعیت حضور مسئولین کشوری در استان بسیار پایین بود به همین دلیل در تهران به آقای جهانگیری این موضوع را گفتم خواستار بررسی موضوع شدم که آقای جهانگیری هم در هیئت دولت مطرح و گلایه های مسئولین استان در این خصوص را منعکس کرد که خوشبختانه این مشکل حل شد و و پس از آن یکی از استان های پر تردد از نظر حضور مسئولین کشوری در استان ها شدیم و این کار باعث پیگیری از نزدیک مشکلات استان توسط دولتمردان شد.
خادمی افزود ، این حضورهای پرترافیک مسئولین منافع زیادی داشت و هم اکنون هم به همان صورت با ترافیک ، حضور دولتمردان در استان هستیم به گونه ای که امروز یکی از معاونان رئیس جمهور ، فردا یکی از وزرا و در روز های آینده هم یکی دیگر از وزرا به استان خواهند آمد .
لزوم فرهنگ سازی برای نامه به دستانی که در پی مسئولانند
سید موسی خادمی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع فرهنگ اشاره کرد و از رسانه ها خواست همه ی ابعاد پوشش خبری خود را به مسائل سیاسی اختصاص ندهند و به حوزه های اجتماعی و مسائل فرهنگی هم بپردازند.
وی با اشاره به برخی اولویت های رئیس جمهور از جمله حقوق شهروندی ، گفت : دستگاه های ما در زمینه تکریم ارباب رجوع اشکالاتی دارند که در این زمینه رسانه ها باید گزارش تهیه کنند و پیگیر گزارشات خود و رفع نقایص دستگاه ها باشند .
خادمی افزود : رسانه ها به جای پرداختن به برخی مسائل فردی مدیران ، که چیزی را حل نمی کند ، حوزه ی کاری آن ها را نقد کنند و باید از شیوه کار آن ها در دستگاه ها گزارش تهیه کنند .
 
از لزوم فرهنگ سازی برای نامه به دستان و تقدیر از تاثیرگذاری نمایندگان استان در رای اعتماد به وزرا  تا ۸ مناسبت دولت اول روحانی با ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه و ترافیکی که خوشایند است! 
 
در ادامه خادمی به نکته ای در خصوص زمان حضور مسئولین در استان اشاره کرد و گفت : متاسفانه عده ای همیشه نامه به دست به دنبال مسئولین هستند که رعایت حال هیچکس را هم ندارند و با ورود هر مسئولی این افراد حضور دارند و فرقی هم نمی کند که مسئول کیست! 
خادمی افزود : برخی موارد واقعا نامه دادن بی مورد است و عده ای به این کار عادت کرده اند ، اما عده ای که برخی مشکلات را دارند و امید دارند با نامه نوشتن مستقیم به مسئول مربوطه به نتیجه برسند ، فرقی ندارد که نامه را به خود مسئول یا نمایندگانش که مسئول جمع آوری نامه های مردمی هستند ، بدهند اما ما می بینیم که این گونه افراد همه را هل می دهند که خود را به شخص مسئول برسانند! اگر اینگونه باشد پس اون شخصی که در بهمئی است چگونه مشکل خود را به این مدیر کشوری برساند؟!  استاندار افزود : گاهی با خود فکر می کنم که باید چنین افرادی را از آن ها عکس گرفت و منتشر کرد ! اما انتظار این است که رسانه ها هم در این خصوص همکاری کنند و ضمن توضیح ، به فرهنگ سازی در این زمینه بپردازند.
۸ مناسبت دولت اول روحانی با ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه 
بالاترین مقام اجرایی دولت در کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود به برخی دستاوردهای دولت اول روحانی اشاره کرد و گفت : از فجر سال 92 تا هفته دولت 96 ، 8 مناسبت عمده داشته ایم که در این 8 مناسبت ، 2 هزار و ششصد میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی و افتتاحی داشته ایم که از این تعداد 1500 میلیارد تومان آن پروژه های افتتاحی و هزار و 100 میلیارد تومان آن پروژه های کلنگ زنی بوده است که تقریبا 85 درصد پروژه ها افتتاحی و 15 درصد آن ها کلنگ زنی بوده است و دلیل آن هم سیاست دولت مبنی بر تعریف نکردن پروژه های جدید تا به سرانجام نرسیدن ، پروژه ه ای قبلی بوده است .  هر چند ما دوست داریم ، قیچی به دست باشیم تا کلنگ به دست !
خادمی در ادامه گفت :  ۱۱۶۰ طرح اقتصادی و عمرانی در این استان در هفته دولت با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
خادمی افزود: در هفته دولت امسال ۱۱۶۰ طرح عمرانی و اقتصادی با هزینه افزون بر ۳ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲ هزار و ۱۸۰ نفر در این استان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.
وی با بیان اینکه از این تعداد طرح و پروژه، ۲۴۸ مورد پروژه عمرانی و ۹۱۲ طرح اقتصادی است بیان کرد: پروژه‌های عمرانی افتتاحی هفته دولت سال ۹۶ در این استان را ۲۲۵ مورد با سرمایه گذاری افزون بر یک هزار و ۶۹۱ میلیارد ریال بوده و ۲۳ پروژه با اعتباری افزون بر ۸۵۶ میلیارد ریال نیز کلنگ‌زنی می‌شود.
 
از لزوم فرهنگ سازی برای نامه به دستان و تقدیر از تاثیرگذاری نمایندگان استان در رای اعتماد به وزرا  تا ۸ مناسبت دولت اول روحانی با ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه و ترافیکی که خوشایند است! 
 
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از مجموع ۹۱۲ طرح اقتصادی در هفته دولت امسال در ۹۰۸ مورد افتتاحی و چهار طرح کلنگ‌زنی است ادامه داد: طی چهار سال گذشته افزون بر ۲۷ هزار میلیارد ریال در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی در قالب ۲ هزار ۹۹۰ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی در این استان سرمایه گذاری شده است.
خادمی با بیان اینکه یک هزار و ۸۳۹ پروژه و طرح عمرانی و اقتصادی از این تعداد در سه سال گذشته از دهه فجر (۹۲ تا ۹۵) بوده است ادامه داد: اعتبار طرح‌های عمرانی و اقتصادی افتتاحی و کلنگ زنی این استان در این مدت افزون بر ۲۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال بوده است.
وی تصریح کرد: این اعتبار مربوط به دهه فجر سال ۱۳۹۲ تا دهه فجر سال ۱۳۹۵ بوده که ۱۳ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال آن مربوط به طرح‌های افتتاحی و ۹ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال مربوط به طرح‌های کلنگ زنی است.
خادمی با اشاره به اینکه در این مدت یک هزار و ۸۳۹ طرح عمرانی و اقتصادی در استان افتتاح و یا کلنگ ‌زنی شد گفت: از این تعداد طرح یک هزار و ۵۸۰ مورد عمرانی و ۲۵۹ مورد اقتصادی است.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۸۳۹ طرح یک هزار و ۵۵۵ مورد عمرانی افتتاحی و ۲۸۴ مورد عمرانی کلنگ‌ زنی بوده و برای اجرای پروژه‌های عمرانی افتتاحی و کلنگ‌ زنی در سه سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال و برای اجرای طرح‌‌های اقتصادی افتتاحی و کلنگ ‌زنی استان در این مدت ۱۰ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال هزینه شده است.
خادمی با بیان اینکه ۸ هزار و ۹۸ فرصت شغلی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ با افتتاح و یا کلنگ‌ زنی این یک هزار ۸۳۹ طرح عمرانی و اقتصادی در استان ایجاد شد، افزود: یک هزار و ۱۶۰ مورد از این طرح‌های افتتاحی و آماده اجرا مربوط به هفته دولت امسال بوده که طی روزهای آینده به طور رسمی افتتاح و کلنگ زنی می‌شوند.
وی با تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۴۶ مصوبه در حوزه‌های راهسازی، بهداشت و درمان، کشاورزی، آب و فاضلاب، علمی و فرهنگی و توسعه شهری برای سال‌های ۹۵ و ۹۶ با اعتباری افزون بر ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در این سفر داشتیم.
خادمی با اشاره به اینکه پنج هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار برای سال ۹۵ و سه هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال برای سال ۹۶ مصوب شد، تصریح کرد: چهار طرح از مجموع طرح‌های مصوب در حوزه عمران شهری، ۶ طرح در بخش کشاورزی، ۹ مورد در حوزه منابع آب، پنج طرح در بخش علمی، فرهنگی و گردشگری، هفت طرح در حوزه بهداشت و درمان و چهار مورد در بخش حمل و نقل است.
وی ابراز کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار در بخش راهسازی، ۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال آب و فاضلاب، یکهزار و ۷۴۰ میلیارد ریال عمران شهری، یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال کشاورزی، ۹۷۰ میلیارد ریال به چهار بیمارستان در حال ساخت و ۷۲۰ میلیارد ریال برای طرح‌‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد از آغاز عملیات اجرایی ۹ طرح با اشتغالزایی ۵ هزار و ۲۸۳ نفر خبر داد و افزود: تاکنون ۱۵۸ طرح با سرمایه گذاری افزون بر ۶ هزار و ۷۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف دولتی و بخش خصوصی در قالب طرح‌های مصوب سفر هیئت دولت در این استان به بهره برداری رسیده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار