آیین تحلیف اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی شهرستان ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد دهدشت برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۳ 24 August 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت ، اسلام خسروی در این آیین شورا را از مسایل مهم قانون اساسی دانست و با اشاره به وظایف شورای نگهبان اظهار داشت: اختصاص هفت فصل از قانون اساسی به بحث شوراها نشان دهنده اهمیت و جایگاه این پارلمان محلی است.
معاون فرماندار کهگیلویه افزود: در آیاتی از قرآن کریم و روایات ائمه اطهار هم به خوبی درباره اهمیت شورا و مشورت کردن مباحثی مطرح شده است و نشان می‌دهد ائمه معصومین نسبت به مشورت با بزرگان تأکید داشتند.خسروی با بیان اینکه شورایعالی استان‌ها از دل شوراها تشکیل می‌شود، گفت: این شورا اجازه دارد پیشنهاداتی را مستقیم در مجلس طرح کند.
وی به اصل یکصد و سوم از فصول مربوط به شوراها اķشاره کرد و بیان کرد: بر اساس این اصل استانداران، فرمانداران و شهرداران ملزم به اجرای مصوبه‌های شوراها هستند و این به خاطر نقش مهم شورا است.
همچنین وی با بیان اینکه در ادوار گذشته شوراهایی بودند که قوی عمل کردند و با تعامل و پیگیری کارهای خوبی در روستاها انجام دادند، افزود: انتظار می‌رود شورای پنجم در روستاها به دور از حاشیه و تنش به رفع مشکلات مردم و پیگیری مطالبات معقول بپردازد.
اسلام خسروی حفظ محیط زیست در کنار پیشرفت اقتصادی را از مباحث مهم در توسعه پایدار خواند و گفت: اعضای شورا این مهم را سر لوحه کار قرار دهند.
خسروی با بیان اینکه در برخی از روستاها هنوز حرف و حدیث‌هایی درباره تخلفات انتخابات وجود دارد، گفت:انتخابات سازوکار دارد، وقتی شورای عالی نظارت انتخابات را تأیید کرده به معنای سلامت انتخابات است و کسی حق ندارد در آن خدشه وارد کند.خسروی، تأکید کرد: اعضای شورا در فضای همدلی است که می‌توانند موفق شوند اگر می‌خواهند عملکرد موفقی داشته باشند باید اختلافات درون روستا را حل کنند.
وی، با بیان اینکه تلاش برخی برای به انحلال کشاندن شورا از روی لجاجت شرم‌آور است، خطاب به اعضای شوراها گفت: سعی کنید فضا را به سمتی پیش ببرید که عده‌ای به فکر کارشکنی نیفتند چون نتیجه این تنش‌ها به ضرر مردم تمام می‌شود.
خسروی، بیان کرد: اعضای شورای روستاها در بیان مطالبات مردم با اطلاع از منابع مالی و اعتبارات قدم بردارند و از مطالبات غیر معقول خودداری کنند.وی، تأکید کرد: انتخاب دهیار بر اساس لجاجت و یا ارتباط فامیلی انجام نشود.

خبرنگار سید مصطفی گنجی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار