همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) 76 نفر از نوعروسان و پسران در آستانه ازدواج تحت حمایت کمیته امداد استان قزوين جهیزیه و هدیه ازدواج دریافت کردند.
کد خبر: ۴۸۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 26 August 2017
مجيد مومني، مدير كل کمیته امداد استان قزوين در گفت‌وگو با تابناک قزوین با بیان اینکه 76 نفر از نوعروسان و پسران در آستانه ازدواج تحت حمایت این نهاد، به مناسبت اول ذیحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) جهیزیه دریافت کردند، گفت:  كميته امداد تلاش مي كند تا ايجاد بسترهاي مناسب، زمينه ازدواج آسان و عاقلانه را براي خانواده هاي مددجو فراهم كند.
وی افزود: هم‌اکنون 60 نفر در نوبت دریافت جهیزیه و کمک هزینه ازدواج می باشند که کمک خیران استان را طلب می کند.
مومني با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاري 92 مددجوی این نهاد جهیزیه و هدیه ازدواج دريافت كردند، ادامه داد: برای اهدای این تعداد جهیزیه مبلغ يك میلیارد و 462 میلیون ریال از طریق کمک های خیران، اعتبارات دولتی و مشارکت های مردمی پرداخت شده است.
وي عنوان كرد: از خیران می خواهیم با کمک های خود کمیته امداد را در فراهم کردن زمینه‌های ازدواج آسان نوعروسان و فرزندان پسر خانواده‌های تحت حمایت بیش از پیش یاری کنند.
مدير كل کمیته امداد استان قزوين تأكيد كرد: نوعروسان تحت حمایت با فراهم شدن لوازم ضروری خود راهی خانه بخت می‌شوند و خیران از طریق «طرح کوثر» می‌توانند یاریگر آنان در تأمین وسایل مورد نیاز زندگی باشند.
وي با بیان اینکه برای 52 نفر از پسران جوان تحت حمایت کمیته امداد استان نيز هديه ازدواج پرداخت شده است، اعلام كرد: یکی از مهم‌ترین اهداف کمیته‌ امداد از اعطای کمک هزینه‌ تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج به نوعروسان و فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت ترویج سنت‌های حسنه اسلامی است.
با بيان اين كه  ترویج ازدواج آسان در بین مددجویان تحت حمایت از جمله فعالیت‌های مهم کمیته امداد است، يادآورشد: پرداخت کمک هزینه ازدواج بخشی از خدمات کمیته امداد در کمک به ترویج ازدواج است و در کنار آن خدمات مشاوره ای و کارگاه های آموزشی با هدف ازدواج آگاهانه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به مددجویان تحت حمایت ارائه می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار