عضو شورای اسلامی شهر مشهد:
عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه دیگر ساخت‌وساز مسکونی در مشهد توجیه اقتصادی ندارد، تاکید کرد: در حال حاضر مهم‌ترین بازار سرمایه‌گذاری در مشهد "حوزه گردشگری" است.
کد خبر: ۴۸۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲ 26 August 2017
مهم‌ترین بازار سرمایه‌گذاری در مشهد

به گزارش تابناک رضوی،امیر شهلا در حاشیه بازدید از این نمایشگاه با بیان اینکه امروزه مهم‌ترین بازار سرمایه‌گذاری در مشهدمقدس بحث گردشگری است، اظهار داشت: در حال حاضر ساخت و ساز در این شهر به‌حدی رسیده که دیگر توجیه اقتصادی ندارد. از همین حیث با وجود سالانه 25 میلیون زائر و گردشگر داخلی و 2.5 میلیون گردشگر خارجی مهم‌ترین مزیت شهر مقدس مشهد "بحث گردشگری" است.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های گردشگری و به‌ویژه پتانسیل‌های بهره‌بردار محور در مشهد باید مورد اشاره مدیران استانی و مدیریت شهری مشهد قرار گیرد؛ در این راستا قطعاً نیاز به حضور بخش خصوصی داریم تا زیرساخت‌های صنعت گردشگری و توریسم مشهد را فعال کنیم. 

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید براینکه در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی مشهد کاهش ضریب ماندگاری مسافران و زائران به 2.5 روز است، خاطرنشان کرد: کاهش ضریب ماندگاری مسافر در مشهد نشان‌دهنده این است که کم‌کاری در حوزه گردشگری داشته‌ایم و بنابراین به جایی رسیدیم که اگر مسافر به مشهدمقدس وارد می‌شود دیگر انگیزه‌ای برای ماندگاری بلندمدت ندارد، به‌همین دلیل ترجیح ما این است که سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حوزه‌های بهره‌بردار محور و گردشگری سرمایه‌گذاری داشته باشد. 

شهلا در ادامه تصریح کرد: در این زمینه شهرداری مشهد می‌تواند با تعریف بسته‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به مشهد دعوت کند تا با مشارکت یکدیگر به اجرای پروژه بپردازند. از سوی دیگر امنیت سرمایه‌گذاری و امنیت پایدار در موضوع سرمایه‌گذاری در چندسال اخیر در مشهدمقدس مغفول واقع شده و بسیاری از سرمایه‌گذاران امروز در اصفهان، شیراز، تبریز و حتی در دبی سرمایه‌گذاری می‌کنند حال آن‌که برگردانندن سرمایه‌گذار کار بسیار سختی است چراکه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با کوچکترین خطری خود و سرمایه‌شان را منتقل می‌کنند.

وی تاکید کرد: باید خودمان با سرمایه‌گذار وارد شراکت شویم تا سرمایه‌گذار بداند امنیت پایدار سرمایه‌گذاری در مشهد وجود دارد؛ امیدواریم در این راستا معاونت اقتصادی آینده شهرداری مشهد آینده با اصل قراردادن این چند محور بتواند رونقی را در حوزه سرمایه‌گذاری پایتخت معنوی ایران اسلامی به‌وجود آورد.  
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار