رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران، افزود: اعتیاد به مواد مخدر سبب به وجود آمدن رفتارهاى آسیب زا و کجروانه در جامعه شده و ذهن خلاق جامعه را که باید در خدمت پیشرفت و شکوفایی جامعه باشند به نیروهایی وابسته و بیمار تبدیل می کند .

سرهنگ ثقفی، خاطر نشان کرد: برای مقابله با این بلای خانمانسوز پلیس با اجرای 899 طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر و طرح های ارتقای امنیت اجتماعی و کنترلی محورهای مواصلاتی استان، گام های موثری را در این زمینه برداشته است .

وی از افزایش 21 درصدی کشفیات مواد مخدر در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک تن و 280 کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است .

ثقفی از انهدام 37 باند تهیه وتوزیع مواد مخدر در استان خبرداد و گفت: با اجرای طرح های عملیاتی 3 هزار و 235 خرده فروش مواد مخدر در استان شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران از شناسایی 350 معتاد متجاهر در استان طی این مدت خبر داد و گفت: این افراد پس از دستگیری برای درمان به مراکز ترک اعتیاد و ماده 16 و 15 در استان معرفی شدند .

سرهنگ ثقفی با اشاره به نقش آموزش در پیشگیری از معضل اعتیاد در جامعه، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 58 جلسه آموزشی در مدارس ، دانشگاه ها و مراکز علمی  و همچنین حجاج که عازم سرزمین وحی بودند، برگزار شد .

وی در خاتمه گفت: ریشه کن کردن این معضل اجتماعی نیازمند همکاری و تعامل همه جانبه همه آحاد جامعه با نیروی است و مردم عزیز در صورت شناسایی عاملان افیونی می توانند در اسرع وقت مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.