فیلم برداری اولین فیلم سینمایی بلند استان قم، کلید خورد.
کد خبر: ۴۸۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 28 August 2017
به گزارش تابناک قم، سید روح الله حسینی با اشاره به آغاز فیلم‌برداری فیلم سینمایی "هستی" عنوان کرد: "هستی" اولین فیلم بلند، محصول موسسات فیلم سازی در قم است، که توسط شرکت فیلم سازی سیمانما تولید می شود.

کارگردان "هستی" با اشاره به اینکه فیلم‌نامه این فیلم را علی بیطرفان بر اساس رمانی از فریده باقری نوشته است، ادامه داد: "هستی" به زندگی دختری از طبقه مرفه می پردازد که پس از قبولی در رشته پزشکی با ورود به دانشگاه با چالش هایی روبرو و مسیر زندگی اش منحرف می شود تا جایی که کارش به جنون می کشد.

وی با بیان اینکه "هستی" اشاره به سبک زندگی ایرانی اسلامی دارد و با پرداختن به مشکلاتی که بالا رفتن سن ازدواج برای جوانان به وجود آورده بر موضوع ازدواج آسان و به وقت اشاره دارد، افزود: مسئله "هستی" مشکل امروز خانواده و جامعه است که در قالب قصه ای عامه پسند ارائه شده که مطمئنا با استقبال مخاطب مواجه خواهد شد.

تهیه کننده اولین فیلم بلند استان قم، در خصوص فرآیند پیش تولید این اثر سینمایی گفت: "هستی" پایان اردیبهشت‌ماه از دفتر نمایش خانگی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه ساخت دریافت کرد و 3 ماه خرداد، تیر و مرداد مراحل پیش تولید را پشت سر گذاشت، که فقط در پروسه انتخاب بازیگر نقش اول این فیلم از قریب به 500 نفر از بازیگران و علاقه مندان به بازیگری در قم تست به عمل آمد. 

حسینی با بیان اینکه ستایش سادات موسوی ایفاگر نقش اصلی "هستی" است، اضافه کرد: مینا حسینی، سعید برجعلی، زهرا فشکی، حسام راوش تعداد دیگری از بازیگران قمی این فیلم هستند، همچنین مجید مشیری و شیوا خنیاگر نیز در "هستی" ایفای نقش می کنند.

وی با بیان اینکه فیلم برداری "هستی" یک ماه ادامه خواهد داشت، گفت: این اثر هم در گروه هنر و تجربه اکران خواهد شد، همچنین طبق توافقات انجام شده با اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم در یکی از سینماهای قم به صورت تمام سانس به مدت 2 یا 3 هفته اکران خواهد داشت.

این فیلمساز اظهار داشت: علی رغم پیگیری‌ها هیچ حمایتی از سوی ادارات و سازمان های دولتی استان از ساخت اولین فیلم بلند سینمایی قم صورت نگرفت در حالی که ما فقط درخواست استفاده از امکانات بلااستفاده ارگان‌ها نظیر خوابگاه برای بازیگران تهرانی را داشتیم.

تهیه کننده "هستی" افزود: باعث تاسف است که با وجود دستگاه های متعدد متولی فرهنگ در استان هیچ کمکی به ساخت این اثر سینمایی نشد؛ بودجه های فرهنگی را در همایش ها و پوستر و بیلبورد صرف می کنند اما از فیلم و سینما که اثر هنری ماندگار و موثر است هیچ قدمی برداشته نمی شود.

حسینی گفت: این تصور وجود دارد که در شهرستان ها توانایی کمتر است در صورتی که استعدادهای بسیار خوبی در شهرستان ها وجود دارد، آنچه نیست امکانات و پشتیبانی است.

گفتنی است، سید روح الله حسینی کار هنری را از سال 68 با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد و سپس در انجمن سینمای جوان با فیلمبرداری، تدوین و فیلم سازی ادام داد، وی سال 73 با برنامه ریزی و دستیاری کارگردان وارد سینمای حرفه ای شد و از سال 80 تهیه کنندگی و کارگردانی تلویزیون و شبکه خانگی انجام می دهد.

از آثار وی می توان "سایه روشن"، "پایان تاریکی"، "جستجو در مه"، "خواستگاری x 4" و "سیسیلی ها" را نام برد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار