ویژه برنامه‌های جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در ۹۴ امامزاده و بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: ۴۸۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳ 29 August 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با با اشاره به برگزاری ویژه برنامه "جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی" در دهه ولایت در بقاع متبرکه استان، گفت: ویژه برنامه‌های جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی از ۹ تا ۱۸ شهریور ماه ۹۶ (نهم تا هجدهم ماه ذی‌الحجه) در ۹۴ امامزاده و بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود. 
وی افزود: همزمان با فرارسیدن ایام فرخنده دهه امامت و ولایت، برنامه‌های شاخص استانی در امامزاده سید‌ محمد(ع) مشهد و تکیه ابوالفضلی‌های نیشابور برگزار می‌شود.
وی در رابطه با نامگذازی روزهای دهه امامت و ولایت، افزود: روز اول به نام ولایت و نیایش، روز دوم به نام ولایت و اطاعت، روز سوم به نام ولایت و قرآن، روز چهارم به نام ولایت و بصیرت، روز پنجم به نام ولایت و جوانان، روز ششم به نام وقف از منظر ولایت، روز هفتم به نام ولایت و هدایت، روز هشتم به نام ولایت، ایثار و شهادت، روز نهم به نام ولایت و بانوان و روز دهم به نام ولایت و امامزادگان نامگذاری شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در رابطه با برنامه‌های این مجموعه در این ایام فرخنده، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها در بخش‌ها و موضوعات مختلف برگزار می‌شود و برگزاری مراسم دعای عرفه، برگزاری نماز عید سعید قربان، برگزاری محافل قرآنی، مراسم جشن میلاد امام هادی(ع) و قرائت زیارت جامعه کبیره، مراسم غبارروبی مزار مطهر شهدای مدفون در جوار امامزادگان، همایش بانوان ولایی و مراسم تقدیر از مادران شهدای حرم و برگزاری دعای ندبه و مراسم ویژه شب و روز عید سعید غدیرخم و برگزاری مراسم ویژه این عید فرخنده در امامزاده سید محمد(ع) (گنبد خشتی) و مراسم عقد اخوت و میثاق با ولایت از جمله برنامه‌های شاخص این ایام فرخنده است. 
احمدزاده تصریح کرد: در این برنامه‌ها سخنرانان، شعرای آئینی و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به سخنرانی، شعر خوانی و مدیحه‌سرایی می‌پردازند و در حاشیه این برنامه‌ها خیمه‌های معرفت، ایستگاه‌های کمک‌ به دانش‌آموزان محروم و غیره را در حاشیه این برنامه‌ها خواهیم داشت.
وی تاکید کرد: حدود ۷۰ موقوفه با موضوع دهه امامت و ولایت به ثبت رسیده است که برابر نیات واقفان به سادات نیازمند و محرومان کمک می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در رابطه رشد کمی و کیفی برنامه‌های دهه امامت و ولایت امسال نسبت به سال گذشته، بیان کرد: همه ساله موضوعاتی به برنامه‌های این ایام فرخنده اضافه می‌شود و برای امسال برپایی خیمه‌های غدیر افزوده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار