پروژه های تامین آب شهرهای باخرز و نصرآباد همزمان با ششمین روز از هفته دولت طی مراسمی با حضور مدیرعامل و معاون بهره برداری آبفای استان خراسان رضوی و مسئولان محلی افتتاح شد.
کد خبر: ۴۸۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷ 29 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،مجید عابدین، مدیر پروژه شهر باخرز در این مراسم گفت: این طرح آبرسانی دارای دو فاز است که فاز اول آن شامل چهارهزارو 700متر لوله گذاری وساخت 21حوضچه آجری ، مخزن هوایی به ظرفیت ۵۰متر مکعب وایستگاه پمپاژمی باشد که با هزینه هفت میلیاردو 500 میلیون ریال اجرا شده است .
عابدین افزود: فاز دوم طرح که دردست تهیه سند البوم وتملک وبازگشایی مسیر اجرا خط می باشد دو میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد هزینه دارد. 
فرماندار باخرز هم با تقدیر از تلاش آبفای استان در اجرای پروژه های تامین آب شهر باخرز ، افتتاح این پروژه را نمونه عینی اقتصاد مقاومتی دانست.
جواد حسن زاده با بیان اینکه برنامه های مناسبی برای توسعه شبکه آب شهر تدارک دیده شده است ، از مدیران دستگاه های اجرایی و خدماتی خواست سیاست های ابلاغی اقتصادمقاومتی را چراغ راه خود قرار دهند.
سپس مدیرعامل آبفای خراسان رضوی از باخرز به عنوان شهر مواجه با تنش آبی یاد کرد و با اشاره به اقدامات انجام شده در دو سه سال اخیر برای تامین آب این شهر اظهار داشت: هر چند نگرانی های تامین آب تا حدودی بر طرف شده است ولی شرایط موجود با توجه به وضعیت بارش ها و افت سفره های زیر زمینی پایدار نیست.
حسین اسماعیلیان با تاکید برلزوم مدیریت مصرف آب و جداسازی فضای سبز از آب شرب اظهار امیدواری کرد: نگرانی تامین آب باخرز در بازه زمانی میان مدت رفع شود.
در ادامه فروزان نماینده استانداری وضعیت منابع آبی استان را بحرانی اعلام کرد و گفت:طرح انتقال آب از دریای عمان با مشارکت استان های خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان در دست تهیه است.
در مراسم بهره برداری از پروژه آبرسانی به نصرآباد هم مدیر امور طرح های توسعه منابع آب آبفای خراسان رضوی  با اشاره به نحوه شکل گیری مشکل تامین آب این شهرو تاکید کمیته تامین آب بر پیگیری موضوع  افزود: بررسی ها نشان داد توان تولید آب در نصرآباد اواخر سال به 15 لیتر برثانیه کاهش یافته است و لذا عملیات تامین آب این شهر در دستور کار قرار گرفت و روند کار  به شکل کاملا ضربتی آغاز شد.
 به گفته علی باقر آبادی در اجرای این پروژه با صرف 10 میلیارد ریال یک حلقه  چاه با عمق 120 مترحفر و یک حلقه چاه هم جابجا شد و ظرفیت تولید آب به 65 لیتر برثانیه افزایش یافت.
 مدیر امور آبفای تربت جام هم در سخنانی  با اشاره به اینکه نصرآباد در مدت 45 روز آبرسانی شد ، این پروژه را از حیث زمان اجرا کم نظیر توصیف کرد و از شهروندان خواست با رعایت الگوی مصرف ، زمینه پایداری شرایط موجود را فراهم آورند. 
همچنین مدیرعامل آبفای خراسان رضوی از نصرآباد به عنوان یکی از 29 شهر دارای تنش آبی نام برد و گفت: شرایط تامین آب نه تنها برای این شهر بلکه برای کل استان پایدار نیست و باید با ایجاد و ترویج مدیریت مصرف ، منابع موجود را برای نسل فعلی و نسل های آینده حفظ کنیم.
حسین اسماعیلیان  با بیان اینکه تامین آب به لحاظ توسعه شهرها و افزایش جمعیت هرروز سخت تر می شود یادآور شد: درنتیجه اقدامات انجام شده برای گذر از تنش آبی سال های 95 و 96 و با وجود کمبود منابع مالی هزارو 135 لیتر برثانیه به ظرفیت تامین آب استان افزوده شد. 
در این مراسم بخشدار نصرآباد به نمایندگی از مردم این شهر با اهداء لوح از مدیرعامل آبفای خراسان رضوی، مدیرامورتربت جام و رئیس اداره آبفای نصرآباد تقدیر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار