مدیردفترتجهیزات منابع مالی و توسعه مشارکتهای بخش خصوصی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی خبرداد:
مدیر دفتر تجهیزات منابع مالی و توسعه مشارکتهای بخش خصوصی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت : هزار و 500 میلیارد تومان فرصت سرمایه گذاری در شهرستانهای تایباد، تربت جام، خواف، تربت حیدریه، نیشابور و قوچان، طرقبه و شاندیز فراهم است.
کد خبر: ۴۸۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲ 29 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،سید محسن هاشمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهارداشت: با توجه به اینکه رویکرد دولت به سمت حمایت از سرمایه گذاری رفته است،فراخوان درسطح کشور و بین المللی به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شده است.
هاشمی با بیان اینکه براساس نوع سرمایه گذاری،منابع ارزیابی می شود گفت: تاکنون 4 پروژه در شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی،انجام شده است و برای بقیه پروژه ها نیازمند حضورسرمایه گذاران هستیم.
وی در ادامه از سرمایه گذاری BOT  تصفیه خانه شهرک توحید سبزوار نام برد و افزود: این پروژه به ارزش 360 میلیارد ریال و سرمایه گذاری بخش خصوصی درمرحله اجرایی (دوره قطعیت) قراردارد که ظرفیت  15هزارمترمکعب درشبانه روز را دارد.
هاشمی خاطر نشان کرد:  نگهداری و بهره برداری از پروژه تصفیه خانه شهرک توحید سبزوار طی این قرارداد ،به مدت 20 سال جزو وظایف سرمایه گذار بوده و پس از پایان قرارداد و انتقال به سرمایه پذیر برمی گردد.
وی گفت:اجرا و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرک گلبهاربا مبلغ قرارداد 700  میلیارد ریال نیز به مرحله اجرایی رسیده که ظرفیت این تصفیه خانه 30 هزار مترمکعب درشبانه روز است.
هاشمی افزود: طی این قرارداد،تامین مالی، طراحی وساخت تصفیه خانه ،نگهداری و بهره برداری از آن نیز طی مدت 20 سال جزو وظایف سرمایه گذار است که بعد از پایان قرارداد به سرمایه پذیر برمی گردد.
وی درادامه ازسرمایه گذاری اجرا و بهره برداری از شبکه و تصفیه خانه کاشمربه روش بیع متقابل خبرداد و گفت: مبلغ این قرارداد هزار و 800 میلیارد ریال است که به مرحله اجرایی رسیده و ظرفیت این تصفیه خانه 20 هزار مترمکعب درشبانه روز است.
دبیر منابع مالی منطقه شرق کشور در توضیح قراداد بیع متقابل پروژه ها افزود: بهره برداری کل تاسیسات شبکه و تصفیه خانه کاشمر به مدت 40 سال به عهده سرمایه گذاراست.
هاشمی سپس خاطرنشان کرد: طرح احداث و بهره برداری از تاسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر تربت حیدریه نیز به روش بیع متقابل  با برآورد سرمایه گذاری  اولیه 215 میلیارد تومان و ظرفیت مدول دوم تصفیه خانه  ۱۲ هزار مترمکعب درشبانه روزانجام شده است.
وی گفت: تامین منابع مالی ،طراحی و ساخت ۱۰۰ کیلومتر باقیمانده شبکه جمع آوری و  مدول دوم تصفیه خانه به ظرفیت  ۱۲ هزارمترمکعب درشبانه روز و نگهداری و بهره برداری کل تاسیسات موجود و احداثی طی مدت 25 سال منعقد شده و پس از آن به سرمایه پذیر منتقل می شود.
هاشمی در پایان گفت: طرح خرید تضمینی آب درطرح کاهش هدررفت آب شهر طرقبه به روش BOT  است که برآورد تقریبی این پروژه 9 میلیارد تومان است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار