نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام دعای عرفه را مکمل قرآن دانست و گفت: دعای عرفه راهگشایی برای شناخت حقایق قران کریم است و نباید فراموش کرد که اولین پیام دعای عرفه، کسب تقواست.
کد خبر: ۴۸۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 01 September 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خبطه‌های نماز عید سعید قربان اظهار کرد: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که از نظر روایات و احادیث بعد از عید سعید فطر، روز بسیار بزرگی است. روزی است که خداوند تعالی به همه بندگان عنایات ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه روز دهم ذی‌الحجه که مصادف با عید سعید قربان است در واقع روز رهایی از تعلقات دنیوی است، افزود: خداوند بر اثر عبادت و بندگی، بندگان خود در این روز آنها را از آلودگی‌های دنیا رهایی می‌بخشد که در این روز حجاج در قربانگاه منا به یاد اسماعیل ذبیح‌الله قربانی می‌کنند.

لطفی با بیان اینکه عید سعید قربان قبل از اسلام هم وجود داشته است، اضافه کرد: در زمان ابراهیم خلیل‌الله، خداوند به او گفت باید فرزندت را در منا قربانی کنید که در حقیقت آخرین و سخت‌ترین امتحان ابراهیم بود و موفقیت او در این امتحان باعث شد ابراهیم به مقام امامت برسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با تاکید بر اینکه روز عرفه روز دعا و نیایش است، تصریح کرد: امام حسین (ع) در کنار جبل‌الرحمه دعای عرفه را که بسیار مهم است خواند و این دعا مبنایی شد برای عرفان اسلامی چرا که عالی‌ترین مضامین را برای معرفت الله دارد.

وی دعای عرفه را مکمل قرآن دانست و گفت: دعای عرفه راهگشایی برای شناخت حقایق قران کریم است و نباید فراموش کرد که اولین پیام دعای عرفه، کسب تقواست.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به سالروز شهادت حجاج ایرانی در منا و حرم امن الهی در سال‌های 66 و 94 عنوان کرد: این حوادث از تلخ‌ترین و ناگوارترین حوادث در سرزمین وحی برای حجاج بودند که توسط رژیم جعلی آل‌سعود اتفاق افتاد که در سال 66 حدود 400 نفر از حجاج ایرانی و در سال 94 نیز نزدیک به 500 حاجی ایرانی در منا به شهادت رسیدند .

نماینده ولی‌فقیه در استان کارنامه و سابقه رژیم آل‌سعود را بسیار سیاه ارزیابی و اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی ما نباید نسبت به حادثه منا بی تفاوت باشد و نگذارد حقوق حجاج ما پایمال شود.

وی با اشاره به جنایات عربستان در یمن ادامه داد: رژیم آل‌سعود در یمن در یک باتلاق گرفتار شده که باید گفت روی رژیم صهیونیستی در جنایات را سفید کرده است. این رژیم در هر جا که اسم امام راحل (ره) و رهبری باشد پایگاهی ایجاد می‌کند و در حقیقت نماد اسلام آمریکایی است.

لطفی با اشاره به آزاد سازی شهر تلعفر و بسته شدن پرونده داعش در عراق، گفت: سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و مستشاری نظامیان ما باعث شده داعش در عراق از بین برود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به دیدار اخیر هیات دولت با رهبری معظم انقلاب، افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار مطالب مهم و در حقیقت نقشه راه و سیاست‌های راهبردی را برای دولت جدید بیان کردند و با بیان دیپلماسی انقلابی و کار جهادی مسیر را روشن کردند و برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بر کار جهادی تاکید داشتند و اعلام کردند که دولت اگر بخواهد بر مشکلات اقتصادی فایق بیاید باید با تفکر جهادی و مدیریت انقلابی وارد مسیر شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دیپلماسی انقلابی در هر مرحله‌ای، دشمن را به عقب کشیدن وادار کرده است، گفت: آنچه در جبهه مقاومت به دست آمده حاصل دیپلماسی انقلابی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار