گروه‌های جهادی برای زدودن گرد محرومیت از دل شهرستان اردکان فعالیت خود را در روستای هفتادر این شهرستان آغاز کردند.
کد خبر: ۴۸۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 03 September 2017
به گزارش تابناک یزد، به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، فصل تابستان برای بسیاری از دانشجویان فرصتی ویژه به‌حساب می‌آید تا علاوه بر استراحت و تفریحات متنوع به فعالیت‌های کاری و یادگیری مهارت‌ها و آموزش‌ها مختلف و... بپردازند؛ دراین‌بین دانشجویانی هستند که این فرصت را غنیمت می‌شمارند و روزهایی را در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته به خدمت‌رسانی می‌گذرانند.

اردوهای جهادی که چند سالی است در دانشگاه اردکان و بین دانشجویان این شهرستان رونق ویژه‌ای پیداکرده، همه‌ساله مورد استقبال دانشجویان بیشتری قرار می‌گیرد؛ که یکی از گروه‌های فعال و پرتلاش در این زمینه گروه جهادی شهید عاصی زاده دانشگاه پیام نور اردکان است.

این گروه جهادی روستای هفتادر شهر عقدا از توابع شهرستان اردکان را برای فعالیت‌های جهادی خود در تابستان جاری انتخاب کرده است. روستایی که هرچند در دل ثروتمندترین شهرستان کشور واقع‌شده اما بااین‌وجود محرومیت و معضلات گوناگونی در آن وجود دارد.

جهادگران دانشگاه پیام نور اردکان در طول اردوی ده‌روزه جهادی خود که پس از برگزاری جلسات متعدد به‌منظور بررسی دقیق معضلات و نیازهای منطقه آغاز شد خدمات متنوعی را در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی و بهداشتی و درمانی به مردم شریف و پرتلاش این منطقه کمتر توسعه‌یافته ارائه کردند.

احسان عابدی مسئول این گروه جهادی در گفتگو با خبرنگار فارس به‌فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری اشاره کرد و اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی را مصداق بارز اجرای این فرمان دانست و گفت: با نیازسنجی‌های صورت گرفته از مردم روستای هفتادر خدمات متنوعی بر اساس این نیازهای به اهالی این روستا ارائه شد که خدمات رایگان بهداشتی و درمانی یکی از شاخص‌ترین آن‌هاست.

وی افزود: با تلاش جهادگران گروه و همکاری بسیج جامعه پزشکی شرایط حضور پزشکان و متخصصان مختلفی ازجمله متخصص چشم و زنان در روستا فراهم شد و مردم این روستا به‌طور رایگان ویزیت و تحت درمان قرار گرفتند.

مسئول گروه جهادی شهید عاصی زاده دانشگاه پیام نور اردکان ادامه داد: علاوه بر این اجرای طرح پایش سلامت روستائیان و ارائه مشاوره‌های بهداشتی در راستای افزایش سلامت روستائیان از دیگر برنامه‌های اجراشده توسط دانشجویان جهادگر در حوزه بهداشت و سلامت بود که با استقبال روستائیان همراه روبرو شد.

عابدی بابیان اینکه فعالیت‌های جهادگران لبخند رضایت را بر لبان مردم سخت‌کوش روستایی می‌نشاند و مستضعفین و محرومین را به انقلاب امیدوارتر می‌کند اظهار داشت: حضور دانشجویان بسیجی در روستاهای کمتر توسعه‌یافته و در بین این مردم علاوه بر اینکه فرصتی برای خودسازی دانشجویان است باعث می‌شود تا آن‌ها از نزدیک با معضلات بخش‌های مختلف کشور آشنا شوند و روحیه جهادی در آن‌ها تقویت شود.

محمدرضایی مسئول فرهنگی این گروه جهادی نیز بر لزوم احیا و ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی در روستاها تأکید و به فعالیت‌های صورت گرفته در روستای هفتادر در این راستا اشاره کرد.

وی تشکیل کلاس‌های آموزش سبک زندگی اسلامی، برگزاری جلسات مشاوره‌ای در موضوعات مختلف نظیر تربیت کودک، خانواده، همسر داری و... را به‌عنوان فعالیت‌هایی نام برد که مورد استقبال خانواده‌های روستایی قرار گرفته است.

مسئول فرهنگی گروه جهادی شهید عاصی زاده به برگزاری یادواره شهدا به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در این روستا اشاره کرد و تصریح کرد: علاوه بر این برگزاری محفل انس با قرآن، برپایی نمایشگاه کتاب، زیباسازی مدرسه و مسجد روستا و برگزاری کارگاه آشنایی با مواد مخدر و مضرات آن از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این گروه در این مدت بوده است.

این دانشجوی جهادگر بابیان اینکه به‌منظور استعدادیابی و افزایش مهارت روستائیان نیز کلاس‌ها و کارگاه‌های متعدد آموزشی در این روستا برگزار شد اظهار داشت: برگزاری کلاس آشنایی با فناوری نانو و کلاس‌های آموزشی هنری و فنی از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این اردوی جهادی ده‌روزه بود که استقبال نوجوانان و جوانان روستایی را به همراه داشت.

برگزاری مسابقات مختلف هنری و فرهنگی در راستای افزایش نشاط در روستائیان و ایجاد شرایط حضور دام‌پزشک و ارائه مشاوره در امور کارآفرینی و اقتصادی از دیگر فعالیت‌های این گروه جهادی در روستای هفتادر بوده است.

در طول این مدت مسئولین سازندگی و اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان نیز با حضور در این روستا از نزدیک در جریان فعالیت‌ها جهادگران، چالش‌های پیش روی خدمت‌رسانی به روستائیان و معضلات مردم روستا قرار گرفتند و در این راستا با مسئولین منطقه به گفتگو و تبادل‌نظر پرداختند.

لازم به ذکر است طبق گفته مسئولین این گروه جهادی با پایان این اردو ده‌روزه ارتباط دانشجویان جهادگر با روستا قطع نخواهد شد و دانشجویان در قالب اردوهای چندروزه تداوم جهاد، در طول سال خدمات متنوعی را به مردم شریف این منطقه ارائه خواهند کرد و طرح‌ها و برنامه خود را در این روستا تداوم خواهند بخشید./72

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار