در روز عید غدیر صورت می گیرد
سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: عید غدیر امسال حرکتی مردمی با رویکرد تجدید عهد با امام زمان(علیه السلام) و با عنوان « از غدیر تا ظهور» از حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) تا مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹ 03 September 2017

به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، ابراهیم صدوقی بابیان اینکه مسجد مقدس جمکران میعادگاه منتظران حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) است، اظهار کرد: عید غدیر امسال حرکتی مردمی با رویکرد تجدید عهد با امام زمان(علیه السلام) و با عنوان « از غدیر تا ظهور» برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این مراسم با پیاده روی مردم در قالب کاروان شادی از حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) آغاز میشود، افزود: حدود ساعت ۱۹ کاروان شادی از موکب ها و ایستگاه های صلواتی که هیئات مذهبی برپا کرده اند، عبور کرده و وارد مسجد مقدس جمکران میشوند.

صدوقی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ موکب به پذیرایی از مردم در پیاده روی این روز مبارک میپردازند، تصریح کرد: مردم پس از طی مسافت حرم تا جمکران از درب صحن جامع امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه) وارد مسجد مقدس جمکران شده و در مراسم این روز شرکت میکنند.

وی بابیان اینکه ۱۸ فراز از خطبه غدیر مربوط به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است، ادامه داد: حجت الاسلام میرزا محمدی در این مراسم سخنرانی کرده و سید حمید برقعی به شعرخوانی میپردازد، همچنین استاد کلامی زنجانی نیز مهمان مراسم هستند.

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد جمکران با اشاره به اینکه ایستگاه های شادی در این روز برای کودکان برپا خواهد شد، ابراز کرد: در ورودی های مسجد مقدس جمکران و در بین راه ایستگاه هایی ویژه کودکان برپا خواهد شد که برنامه های شاد و ویژه ای را برای کودکان با موضوع عید غدیر و ولایت امیرالمومنین(علیه السلام) برگزار خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صحن های مسجد مقدس جمکران نیز برنامه های شاد فرهنگی در این روز به اجرا خواهد رسید.

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار