مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات منطقه شمال شرق گفت: نخستین پارک موزه علوم زمین مشهد به عنوان بزرگترین موزه علوم کشور در مشهد حال تاسیس است.
کد خبر: ۴۸۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 03 September 2017
به گزارش تابناک : جعفر طاهری ظهر امروز  در مراسم اولین سالگرد مشهد، شهر جهانی گوهر سنگ‌ها که در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه زمین‌شناسی مهم‌ترین اتفاقی که بعد از چند سال افتاده این است که با وجود کمبود اعتبارات در چند سال گذشته ما امسال توانستیم مشکل اعتبارات پروژه را تا حدودی رفع کنیم و با توجه به این اعتبار خوشبختانه نخستین پارک موزه علوم زمین مشهد و بزرگترین موزه علوم کشور در حال تاسیس است .

وی ادامه داد:امیدواریم با تلاش و پیگیری این پروژه را به نتیجه برسانند این موزه در شرایط فعلی بزرگترین خزانه نمونه‌ها و گوهرسنگ‌های کشور است در شرایطی که ما باید چیزی حدود 25 میلیون نمونه در خزانه موزه‌ها خود داشته باشیم اما سهم ما ناچیز است.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات منطقه شمال شرق با بیان اینکه ما باید برای جبران این عقب افتادگی تلاش‌های زیادی را انجام دهیم، مطرح کرد: همچنین علاوه بر خزانه‌های زیرزمینی مجموع موزه‌های که پیش‌بینی کردیم، اطلاعات را در قالب سامانه‌های رایانه‌ای ثبت شده و در تمامی مجامع علمی نیز عزیزان را مورد تشویق قرار دادیم تا برای اینکه مستندات علمی کشور در جایی نگه‌داری شود، نمونه‌های خود را به این موزه‌ها و خزانه‌ها اهدا می‌کنند.

طاهری در ادامه افزود: همچنین اولین تلاشی که ما در این زمینه انجام دادیم که با پیگیری‌های بسیاری از طریق ریاست جمهوری محقق شده بحث حل اعتبار این پروژه بزرگ بوده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین ما طرح‌های اکتشافی آمیتیس و سافاری را در دو منطقه از استان پیشنهاد کردیم که مسیر خود را طی می‌کند، تصریح کرد: ما در گناباد نیز دو مورد آمیتیس کشف کردیم که تلاش ما بر این است که با منابع داخلی بخشی از اکتشافات را انجام دهیم.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات منطقه شمال شرق گفت: در محور تربت حیدریه و کاشمر نیز با توجه به مطالعاتی که داشتیم شواهدی را از وجود سافاری در این محور را کشف کردیم که آن نیز در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: همچنین برای نخستین بار اکتشافات سیستماتیکی را در محدوده فیروزه نیشابور انجام دادیم و بررسی کردیم آیا شواهد و سرنخ‌ها از کانی‌سازی فیروزه را می‌توانیم در نقاط دیگر داشته باشیم یا خیر که خوشبختانه در مرحله نهایی قرار دارد.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات منطقه شمال شرق کشور اظهار کرد: ما در مورد به دست آوردن عنوان شهر جهانی گوهرسنگ‌ها بسیار همکاری کردیم و امیدوارم بازهم با در کنار هم بودن در مسیرهای درست گام برداریم و به توانمندی و تخصصی که در استان وجود دارد، ارتقا ببخشیم. 






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار