مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: با خرید 390 هزار تن محصول گندم از کشاورزان در این استان عملیات خرید تضمینی این محصول در خراسان رضوی پایان یافت.
کد خبر: ۴۸۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ 04 September 2017
به گزارش تابناک : حمیدرضا نوری روز دوشنبه افزود: امسال پیش بینی خرید 450 هزار تن گندم در خراسان رضوی شده بود که با همت کشاورزان حدود 90 درصد این پیش بینی محقق شده است.
وی ادامه داد: با توجه به لزوم شتاب در خدمت رسانی به گندمکاران امسال 53 مرکز و کمیسیون خرید در سطح سیلوهای دولتی، خصوصی و کارخانه های آردسازی خراسان رضوی به عنوان مراکز و کمیسیونهای خرید و انبارهای تعاون روستایی به عنوان مباشران خرید تضمینی ارائه خدمت داشتند.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: قیمت پایه خرید تضمینی گندم با احتساب چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید 13 هزار ریال بود. با توجه به کیفیت نسبتا مطلوب گندم در این استان و پرداخت جایزه پاکی،میانگین نرخ گندم خریداری شده تا سقف 63 ریال تفاوت قیمت داشته است.
وی افزود: تاکنون 59 درصد وجوه گندمهای خریداری شده معادل سه هزار و هفت میلیارد ریال از طریق بانک عامل به حساب کشاورزان واریز شده و با پیگیریهای صورت گرفته به دنبال تخصیص اعتبار الباقی طلب گندمکاران نیز پرداخت می شود. 
نوری بیشترین میزان خرید گندم را در خراسان رضوی مربوط به شهرستان تربت جام اعلام و بیان کرد: این شهرستان با 63 هزار تن، مشهد با 45 هزار تن و چناران با 44 هزار تن به ترتیب بیشترین میزان خرید امسال گندم را به خود اختصاص دادند.
وی ادامه داد: همچنین خراسان رضوی پس از استانهای خوزستان، گلستان، فارس، کرمانشاه، کردستان و اردبیل جایگاه هفتم خرید تضمینی گندم را در کشور کسب کرد.
288 هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی امسال زیر کشت گندم آبی و دیم رفت. میزان گندم خریداری شده پارسال توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی 607 هزار تن بود.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار