آیت‌الله سیدان عنوان کرد
استاد عالی حوزه علمیه خراسان گفت: مسئله غدیر از شعائر مهم است و تعظیم و بزرگداشت آن، تشکیل جلسات مختلف و تبیین این حقیقت و روشن گری این افکار، از مسائلی است که می‌تواند مکتب را حفاظت کند.
کد خبر: ۴۸۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴ 04 September 2017

به گزارش تابناک رضوی؛ آیت‌الله سید جعفر سیدان در نشست خبری دهمین اجلاسیه سالانه بزرگداشت غدیر که در هتل الغدیر مشهد برگزار شد، با بیان اینکه با تحقیق دقیق و بررسی عقلانی در شناخت مکتب حق به این نتیجه می‌رسد که مکتب حق و آخرین مکتب الهی، مکتب اسلام و مکتب خاندان رسالت است، اظهار داشت: این مکتب است که از جامعیت بی‌نظیر برخوردار بوده و تمام شئون مربوط به سعادت انسان‌ها از عقاید، افکار، اخلاق، رفتار و آنچه به سعادت دنیوی و اخروی او مربوط بوده، در این مکتب ارائه‌شده است.

وی ادامه داد: هر آنچه سبب سعادت انسان‌ها باشد، در این مکتب لحاظ شده که در بررسی‌های دقیق و عقلانی کاملاً این حقیقت مشخص است.

استاد عالی حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: شخصیت‌های علمی و وارسته معنوی موجب بقای این مکتب هستند، یکی از عوامل حفاظت مکتب وجود چنین شخصیت‌هایی است که به‌عنوان مراجع دینی شناخته می‌شوند، از موضوعاتی که از عوامل مهم حفظ چنین مکتبی است، حفظ شعائری بوده که سبب تقویت مکتب و توجه دادن این جامعه به چنین مکتبی است.

سیدان اضافه کرد: حفظ شعائر، نشر و تقویت آن شعائر می‌تواند در جهت حفظ مکتب مفید باشد و از شعائری که در این جهت نقش به سزا و مهمی دارد، مسئله غدیر است.

وی افزود: مسئله غدیر از شعائر مهم است و تعظیم و بزرگداشت آن، تشکیل جلسات مختلف و تبیین این حقیقت و روشنگری این افکار، از مسائلی است که می‌تواند مکتب را حفاظت کند که کاملاً مورد تأکید و توجه شخص پیغمبر اکرم(ص) قرار گرفته است.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان یادآور شد: دوست داران این مکتب، هدایت‌شدگان به این مکتب، آنانی که از این حقیقت برخوردار شدند و دانستند آثار این جریان، آثار مهمی است و تمام حقایق دین از اعتقادات، اخلاق و رفتار تا رفتارهای سیاسی اجتماعی و مسئله ولایت و سرپرستی به این مکتب وابسته است، باید هرچه بیشتر در تکریم و تعظیم آن فعالیت کنند.
منبع؛ فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار