رئیس کمیته ترویج و تسهیل ازدواج آسان جوانان خراسان رضوی گفت: تسهیلات ازدواج از ابتدای امسال تاکنون به 33 هزار و 159 نفر از جوانان در سطح این استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۴۸۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 05 September 2017
به گزارش تابناک : کوروش صبوریان روز سه شنبه افزود: 'طرح ضربتی اعطای تسهیلات ازدواج' برای ماههای مرداد و شهریور امسال در حال اجرا است. مرداد گذشته 23 هزار و 97 نفر و در شهریور جاری تاکنون 10 هزار و 62 نفر این تسهیلات را دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: پارسال نیز 77 هزار و 23 نفر در خراسان رضوی تسهیلات ازدواج یکصد میلیون ریالی دریافت کردند که مقایسه این آمار بیانگر اجرای موفق طرح ضربتی تسهیل و اعطای وام ازدواج است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی جمعیت جوان این استان شش میلیون و 400 هزار نفری را یک میلیون و 616 هزار و 861 نفر اعلام و بیان کرد: امسال 966 هزار و 454 جوان خراسانی در سن ازدواج (22 سال) قرار دارند که 517 هزار و 846 نفر از این تعداد ساکن مشهد هستند.
وی همچنین به برگزاری کارگاه تربیت مربی ازدواج در مشهد اشاره و بیان کرد: 150 کارشناس ازدواج با هدف تربیت مربی ازدواج برای فعالیت در سازمانهای مردم نهاد و مراکز تخصصی ازدواج در این کارگاه دوره های آموزشی لازم را فراگرفتند.
صبوریان ادامه داد: سامانبخشی مراکز تحصصی ازدواج و تحکیم پایه های خانواده از رویکردهای وزارت ورزش است. هم اکنون پنج مرکزتخصصی ازدواج و تحکیم خانواده در خراسان رضوی فعالند و پرونده ها راه اندازی 21 مرکز نیز در دست اقدام است.
وی گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه باید تعداد این مراکز در خراسان رضوی به 164 مورد برسد لذا امسال راه اندازی 50 مرکز در دستور کار است.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار