در مراسم رونمایی از سوغات فرهنگی زائر صورت گرفت؛
تولیت آستان قدس رضوی گفت: بازار سوغات مشهد محل توزیع کالاهای چینی شده است، در حالی که این کالاها می توانند در داخل تولید شوند.
کد خبر: ۴۸۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ 05 September 2017


















به گزارش تابناک رضوی؛ سیدابراهیم رئیسی در مراسم رونمایی از سوغات فرهنگی زائر که امروز 14 شهریورماه برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا چینی‌ها به ساخت تسبیح و در ادامه مهر و سایر اقلام سوغات زیارتی پرداختند البته ما به همکاری با چینی‌ها معتقدیم اما این کالاها می‌توانند در داخل تولید شوند. 

وی خاطرنشان کرد: محصولات سوغات فرهنگی زائر نه تنها برای مشهد بلکه برای عتبات هم می‌تواند الگو شود و ما در این زمینه باید پیش‌قدم شویم، زیرا تردید نداریم که غربی‌ها به دنبال این هستند که فرهنگشان را به جوامع مختلف بشری تحمیل کنند و آنچه که مورد پذیرش ملتها نیست و با فرهنگ آنها سازوکاری ندارد را ذائقه‌سازی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مساله زیارت نباید به صورت یک برش باشد بلکه باید با قبل و بعد از زندگی زائر مرتبط و آثار آن در جای جای زندگی زائر پس از زیارت مشهود باشد، لذا زیارت، یک برش نیست بلکه یک فرایند است. 

وی گفت: البته این تصور نباید به وجود بیاید که ما با کالاهای مدرن و آنچه دست‌ساز بشر است مخالفیم بلکه باید از محصولات مدرنی که در دنیا ساخته می‌شود بهره‌مند شویم اما با فرهنگ و مدل‌سازی خودمان و محتوای این تکنولوژی را کارشناسان ما تولید کنند.

رئیسی گفت: باید ببینیم دیگران چه کردند و ابزارهای آنها را با فرهنگ خودمان سازگار کنیم، زیرا فرهنگ ما دارای محتوای انسان‌ساز است و اگر با مطالعه وارد شویم این فرهنگ می‌تواند آموزنده باشد، لذا نباید به با خودباختگی برخورد کنیم و با حرکتی توام با استقلال اقدام به استفاده از تکنولوژی کنیم. 

وی با بیان اینکه امروز معماری ما برای دنیا درس‌ است، افزود: باید از داشته‌های غنی خود استفاده کنیم تا به حاشیه رانده نشویم، و توجه داشته باشیم که کالاها همراه با خود پیام‌هایی را می‌آورند، عروسک‌هایی که با عنوان باربی در بازار وجود دارند همراه با خود موضوعات دیگری را وارد جامعه می‌کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار