یک مقام مسئول در دادگستری یزد:
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: با انجام اقدامات مداخله‌ای در فرایند طلاق، با کاهش ۲۲ درصدی طلاق، استان یزد در سطح کشور در رتبه ۲۸ قرار گرفت.
کد خبر: ۴۸۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸ 06 September 2017
 به گزارش «تابناک یزد»؛علی شریعت پناه اظهار داشت: کنترل رشد آسیب اجتماعی طلاق و کاهش ثبت آن در استان یزد مرهون هماهنگی، مشارکت و تلاش جمعی ادارات متولی در قالب تشکیل مرکز تحکیم بنیان خانواده محقق شده است.

وی تصریح کرد: در سه ‌ماهه اول سال گذشته به ازای هر شش ازدواج یک مورد طلاق ثبت شده که این میزان در مدت مشابه سال جاری یک طلاق به ازای هر هفت ازدواج بوده است.

شریعت پناه از کاهش ۲۲ درصدی طلاق در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد: در سه‌ ماهه اول سال گذشته میزان طلاق ثبت‌شده در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق استان ۴۰۱ مورد بوده که این آمار در سه‌ ماهه اول سال جاری به ۳۰۱ مورد کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: ۲۵ تا ۳۰ درصد از درخواست‌های طلاق در یزد نیز مربوط به زوج‌های غیربومی است.

شریعت پناه به وصول ۸۹۳ فقره پرونده در سه‌ماهه نخست سال جاری در حوزه خانواده به دادگستری استان اشاره کرد و بیان داشت: تمام این پرونده ها قبل از رسیدگی قضایی به معاونت اجتماعی دادگستری یزد برای اجرای کارگاه طرح آینه (سبک زندگی اسلامی ایرانی ویژه زوجین متقاضی طلاق) ارجاع شده است.

وی افزود: خوشبختانه از ۸۹۳ فقره پرونده‌ای که در ابتدا برای شرکت در کلاس‌های آموزشی به این معاونت ارجاع شده، ۹۲ فقره بعد از اتمام کلاس‌ها به سازش منتهی شده و زوجین تقاضای بازگشت به زندگی مشترک را داشته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار