لزوم توجه جدی به معضلات شهرستان قوچان؛
سالیان زیادی است که متولیان امر به بحث سونامی بیکاری می پردازند و اکثر مسئولین در برنامه های انتخاباتی به این مهم اشاره می کنند؛ اما شاید در خراسان رضوی این امر همچنان ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۴۹۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 06 September 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ سالیان زیادی است که متولیان امر به بحث سونامی بیکاری می پردازند و اکثر مسئولین در برنامه های انتخاباتی به این مهم اشاره می کنند؛ اما شاید در خراسان رضوی این امر همچنان ادامه داشته باشد. 

بیکاری آسیب های زیادی با خود به همراه دارد؛ هنگامی که گروهی نیز شغلی نداشته باشند آسیب های اجتماعی پی آن ها خواهد آمد و این امر امکان دارد که به بزهکاری‌های اجتماعی را دامن می‌زنند ؛ از آسیب های اجتماعی ناشی از این امر مانند طلاق و دزدی به دلیل ناتوانایی در کسب درآمد که بگذریم، بیکاری سبب می شود با افزایش ارتباطات بی‌برنامه و بی‌موقع جوانان بدون شغل و بیکار، آنها کم‌کم سیگار را رها کرده و به سوی استفاده از موادمخدر سنتی پیش می‌روند و گاه از آن بالاتر رفته و از مواد صنعتی استفاده می‌کنند و روز به روز شاهد افزایش معتادان در جامعه هستیم.

از این رو این روزها در اخبار شاهد ادعای متولیان امر در خصوص بیکاری هستیم؛ در این راستا رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفته است که کاهش نرخ مشارکت و افزایش نرخ بیکاری دو مشکل اساسی شهرستان قوچان است.

دادستان قوچان نیز در گذشته در این ارتباط اظهار نظر کرده است؛ دادستان قوچان با بیان اینکه قوه قضاییه به دنبال ترغیب و تشویق مردم به مشارکت است، عنوان کرد: یکی از علل بالا رفتن آمار جرم مسئله بیکاری است.

وی با بیان اینکه بیکاری با تک تک اذهان مردم ارتباط مستقیم دارد، اظهار کرد: مردم به راحتی می توانند مشکل بیکاری را به گردن مسئولین بیندازند، اما من ثابت می کنم که بیکاری نتیجه اقدامات تک تک شهروندان نسبت به شهر است.

وی با مطرح نمودن مسئله کارخانه دو چرخه سازی که در مزایده به دست افراد غیر بومی اداره می شود، ادامه داد: هر جا که مردم از روی بی مسئولیتی و یا سهل انگاری رفتاری انجام داده اند، نتیجه این گونه معضلات شده است.

وی با بیان اینکه اگر هر یک از مردم قوچان، در این کارخانه شریک می شدند این اتفاق رخ نمی داد، گفت: در این موضوع هیچ یک از مسئولان و مردم دلسوزی نکردند و نتیجه این شد که یک کلاهبردار و دلال تجارت تقاضای ۲۰۰ میلیارد تومان برای واگذار کردن کارخانه کرده است؛ چون مالکیت آن شخصی است.

قوچان پتانسیل بسیار زیادی برای افزایش نرخ بیکاری دارد که متولیان امر باید به آن اهمیت بدهند. توسعه صنعت توریست می تواند این مهم را در بر گیرد و مانع از مهاجرت جوان ها به شهرهای بزرگتر و ایجاد بحران کنیم. جذب سرمایه گذار و تصویب استفاده از افراد بومی در صنایع مختلف خود عامل دیگری است که می توان این مهم را تسهیل کرد؛  بر این اساس شاید با بازنگری در برنامه های ارائه شده و هدف گذاری مجدد برای آینده این مهم را به طور جدی در نظر گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار