زنگ خطر فعالیت آرایشگاههای غیر مجاز در کلان شهرها؛
می خواهند به هر قیمتی زیبا باشند؛ فارغ از این که این زیبایی ممکن است به قیمت مشکلاتی برای همه عمرشان تمام شود و سرانجام این وسوسه کار دستشان بدهد.
کد خبر: ۴۹۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 06 September 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ می خواهند زیبا باشند آن هم به هر قیمتی. هرچند که در آخر وسوسه زیبایی ممکن است کار دستشان بدهد. در شهر های بزرگ تعداد آرایشگران غیر مجاز از کسانی که پروانه کسب دارند، پیشی گرفته است. به طور مثال تعداد آرایشگاه‌های زنانه دارای مجوز در تهران یک هزار و 47 است و 10 تا 20 هزار آرایشگاه‌های زنانه فاقد جواز کسب مشغول به فعالیت هستند.

رونق بازار خدمات آرایشی در ایران
متاسفانه سالانه حدود ده میلیارد دلار لوازم آرایشی در جهان مصرف می‌شود که یک میلیارد دلار یعنی ده درصد آن در ایران به مصرف می‌رسد. بر این اساس خدمات آرایشی نیز با اقبال مواجه است؛ اما این امر در جائی به بن بست می خورد که برخی از  آرایشگاه‌های ویژه بانوان تبدیل به فروشگاه و کلینیک خدمات پزشکی و درمانی شده‌اند؛ یعنی آرایشگران مبادرت به فروش کالاهایی نظیر لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، کیف و کفش، بدلیجات و همچنین ایجاد آتلیه عکاسی در محل آرایشگاه ویژه عروسان و غیره کرده‌اند که این موضوع مطابق با بند ک مواد 37 و 68 قانون نظام صنفی با عنوان تخلف تداخل صنفی تعریف شده است. 

 کار بدین جا ختم نمی شود؛ آرایشگاه‌ها فقط باید در حوزه آرایشی به بانوان خدماتی را ارائه کنند، اما متأسفانه این روزها شاهد ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، همچون تاتو و تزریق ژل و بوتاکس در آرایشگاه‌ها هستیم.

انجام کارهای غیرصنفی (تداخل صنفی) نظیر انجام تاتو، بوتاکس، پلینگ پوست و... توسط افراد غیر متخصص، گرانفروشی (دریافت وجوه گزاف خارج از تعرفه)، استفاده از لوازم آرایشی قاچاق، غیربهداشتی و تقلبی که موجب بیماری و آسیب های پوستی بانوان شده است از جمله مهم ترین شکایات مردمی علیه این صنف بوده است.  

برخورد با تخلفات آرایشگاه ها
در این باره اعظم حسنی‌درمیان، رئیس اتحادیه بانوان آرایشگر مشهد اظهار کرده است. وی گفت: اتحادیه هیچگونه مجوزی برای کاشت ناخن و مژه به واحدهای صنفی نداده است و نخواهد داد.  تعداد واحدهای پروانه‌دار آرایشگر در سطح  شهر مشهد بالغ بر 2 هزار واحد بوده و تعداد واحدهای شناسایی شده غیر مجاز 500 واحد است.

وی در ادامه تایید کرد: از شهروندان عزیز تقاضا دارم در صورت مشاهده واحد غیر مجاز با قسمت بازرسی با شماره 36010309 تماس حاصل نمایند.

رئیس اتحادیه بانوان آرایشگر در گفتگو با فارس مشهد گفت: تمام تخلفات در واحدهای غیر مجازی که به صورت زیرزمینی کار انجام می‌دهند صورت می‌گیرد که اتحادیه آنها را شناسایی و به اداره اماکن گزارش می‌دهد تا برخورد قانونی انجام شود.

مشکل کار کجاست؟
از این رو چنان چه افراد در این زمینه آگاهی داشته باشند، تقاضایی برای انجام این امور وجود نخواهد داشت و آرایشگران غیر مجاز خدمات خارج از قانون مشخص شده ارائه نخواهند داد؛ و در پس این خدمات غیربهداشتی، با جان مردم بازی نخواهد شد. بر این اساس در کنار نظارت مسئولین ذیربط، نیاز است تا شهروندان با آگاهی از مراجعه به این مراکز خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار