با نزدیک شدن به تعطیلات؛
متاسفانه با نزدیکی به تعطیلات چند روزه در سراسر کشور، خیل عظیمی از افراد برای فرار از درگیری های شهری به مسافرت می روند فارغ از اینکه، هجوم در جاده ها حوادث جبران ناپذیری می آفریند.
کد خبر: ۴۹۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 07 September 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ متاسفانه با نزدیکی به تعطیلات چند روزه در سراسر کشور، خیل عظیمی از افراد برای فرار از درگیری های شهری به مسافرت می روند فارغ از اینکه، هجوم در جاده ها حوادث جبران ناپذیری می آفریند.

هر روزه که از خواب بیدار می شویم اخبار تصادفات را در سایت ها می بینیم و بی اهمیت از کنار آن ها رد می شویم اما شاید به برخی از آنان واکنش نشان دهیم.  امروز نیز در حادثه تصادف اتوبوس و کامیون در محور گناباد-تربت حیدریه یک نفر کشته و 20 نفر مصدوم شدند. 
آمار بالای تصادف و تلفات جاده ای در ایران به طرز هولناکی تکان دهنده است و این میزان فصل و ساعت خاصی نمی شناسد؛ در همه فصول این آمار در حال تغییر و روی دادن هستند اما در تعطیلات به دلیل هجوم مردم به جاده ها و افزایش خطای انسانی به دلیل عجله برای رسیدن به مقصد دو چندان می شود

 به گونه ای که امروز تصادف کامیون با اتوبوس در جاده گلستان، حادثه رانندگی در جاده ساوه – همدان با ۵ قربانی و امروز نیز در حادثه تصادف اتوبوس و کامیون در محور گناباد-تربت حیدریه یک نفر کشته و 20 نفر مصدوم شدند.  و فردا...

اخباری که هر روزه به دست ما می رسد اما شاید دیگر کمتر توجه ما را جلب می کند. اما گره کار کجاست؟

گر چه  یکی از علل عمده‌ی تصادفات رانندگی در معابر برون شهری خواب‌آلودگی رانندگان و اصرار آنها به ادامه رانندگی در هنگام خستگی و خواب آلودگی است.

کارشناسان تصادفات معتقدند که علت بخش قابل توجهی از تصادفات، عدم ایمنی خودرو و مقاومت آن است؛ آمار تصادفات نیز حاکی از بالا بودن تلفات و مجروحان خودروهای با کیفیت پایین است. اما فراموش نکنیم که به طور کلی سه ضلع خطای انسانی، جاده و نقص فنی خودرو از عوامل اصلی بروز حادثه می باشند. نکته ای که در این حوادث قابل تامل است نقش بسیار زیاد خطای انسانی در تصادفات است. اما این آمار زمانی شدت می گیرد که در ساعات پایانی کار و فرارسیدن تعطیلات، هر فرد برای رسیدن به مقصد عجله می کند و خود و اطرافیان را با خطر مرگ مواجه می کند.

آگاهی و آموزش به رانندگان و افرادی که می خواهند در جاده ها رانندگی کنند و جان عده ای در دستانشان است نیازمند توجه جدی است؛ شاید گره کوری در مدیریت و آگاهی بخشی به افراد در بخش خرد و ممانعت از تردد خودرو های کم کیفیت در بخش کلان اهمیت فراوانی داشته باشد. اما فراموش نکنیم در زمان هایی که جاده ها با حضور افراد مواجه می شوند این آمار جان تازه ای می گیرد و توصیه می شود افراد در زمان های پیک از سایر وسایل حمل و نقل استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار