وقتی درباره‌ی مزیت‌های روغن نارگیل برای سلامتی فکر می‌کنید، شاید آخرین چیزی که به ذهنتان می‌آید این است که بخواهید روغن آن را به صورت یا بازوهایتان بمالید.
کد خبر: ۴۹۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۷ 08 September 2017
به گزارش تابناک تهران، وقتی درباره‌ی مزیت‌های روغن نارگیل برای سلامتی فکر می‌کنید، شاید آخرین چیزی که به ذهنتان می‌آید این است که بخواهید روغن آن را به صورت یا بازوهایتان بمالید. اما جالب است بدانید تحقیقات نشان می‌دهد که روغن نارگیل یکی از محصولاتی است که برای سلامت و زیبایی پوست استفاده شده و دارای مواد ضدباکتری و ضدقارچ است. در اینجا به برخی مزیت‌های آن اشاره می‌کنیم.

۱.نرم کردن خشکی دست‌ها

اگر دست‌هایتان به خاطر شست و شوی زیاد ظرف‌ها خشک شده، چاره‌ی کار روغن نارگیل است. یا مثلا بهتر است هر وقت می‌خواهید با روغن نارگیل آشپزی کنید، دست‌هایتان را به آن آغشته نمایید.

۲.برجسته‌ کننده‌ی استخوان گونه

بهتر است کمی روغن نارگیل را قبل از آرایش روی صورت خود بمالید و بعد بگذارید آنجا بماند. این روغن باعث درخشندگی پوستتان شده و به خاطر همین است که بسیاری از محصولات آرایشی از آن به عنوان یکی از ترکیبات خود استفاده می‌کنند.

۳.زدودن موهای پا

از مزیت‌های روغن نارگیل این است که ارزان بوده و به طور طبیعی خاصیت ضدباکتری داشته و بویی فوق‌العاده دارد. از طرفی باعث نرمی پوست شده و کمک می‌کند پاهایتان نمدار و هیدراته به نظر بیاید.

۴.نرم کننده

بسیاری از محصولات نرم کننده حاوی روغن نارگیل هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که بهتر است به جای روغن‌های حاوی مواد معدنی یا دانه‌ی آفتابگردان، از روغن نارگیل استفاده کنید چرا که می‌تواند میزان پروتئین موهایتان را حفظ کند.

۵.پاک کردن آرایش

برای این کار بهتر است مقداری پنبه را به روغن نارگیل آغشته کرده و به آرامی آن را بر چشم خود بمالید، حواستان باشد که زیر چشمتان را فراموش نکنید. این روغن می‌تواند مواد مومی یا سیاه آرایشی را کاملا از بین برده و همچنین آن نواحی را هیدراته نگه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار