امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز با تاکید به افزایش بهانه‌جویی‌های اخیر آمریکا در حوزه موشکی ایران برای نقض برجام گفت: آمریکا بازدید از مراکز نظامی را برای بهانه‌ای جهت نقض برجام مطرح می‌کند ولی باید آمریکا بداند این آرزو را به قبر خواهد برد.
کد خبر: ۴۹۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 08 September 2017
به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با تبریک عید غدیرخم اظهار کرد: امروز ۱۷ شهریور یادآور قیام جمعه سیاه و کشتار مردم بی‌دفاع در میدان ژاله سابق است که تعداد زیادی شهید و مجروح در جریان انقلاب داشت.

وی با بیان اینکه تردید و تزلزل در اراده رژیم در رویارویی با انقلابیوناز جمله پیامدهای ۱۷ شهریور سال ۵۷ بود، افزود: تزلزل نظامیان و تعمق نفرت از رژیم از دیگر پیامدهای این روز بزرگ است که شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرد.

آل‌هاشم با تاکید به افزایش بهانه‌جویی‌های اخیر آمریکا در حوزه موشکی ایران برای نقض برجام بیان کرد: آمریکا بازدید از مراکز نظامی را بهانه‌ای در راستای نقض برجام مطرح می‌کند ولی باید بداند این آرزو را به گور خواهد برد.

وی 2 هزار کشته مردم یمن در اثر وبا را مطرح کرد و گفت: طبق اعلام سازمان بهداشتی میانگین شیوع وبا بیش از ۶ هزار مورد است و بنا به گزارش واصله تاکنون 2 هزار نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و کجایند آنهایی که مدعی حقوق بشر هستند؟

نماینده ولی فقیه در استان به نسل‌کشی و قتل‌عام مسلمانان در میانمار اشاره کرد و گفت: هفته گذشته نسل‌کشی در میانمار آغاز شده و مسلمانان اقدام به مهاجرت کردند ولی همچنان مردم مظلوم منطقه آماج وحشیانه‌ترین حملات قرار گرفته است. 

وی اضافه کرد: طبق آمار، اجساد سوخته و سربریده در میانمار بیش از ۵۰۰ نفر اعلام شده که متاسفامه تعداد زیادی از آنها کودک بوده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اقلیت مظلوم مسلمانان میانمار که از کوچک‌ترین حقوق بشری در آن کشور برخوردار نیستند، مجبور به مهاجرت به بنگلادش شده‌اند، افزود: نکته مهم سکوت و بی‌تحرکی جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر است که برای کشته و زخمی شدن چند نفر در اروپا غوغا می‌کنند ولی برای این نسل‌کشی آشکار تنها به ابراز نگرانی و ناراحتی بسنده کرده‌اند.

وی متذکر شد: آخرین اقدام بین‌المللی محکومیت این نسل‌کشی از سوی سازمان حقوق بشری است و این کارها نشان می‌دهد اصطلاحاتی از قبیل حقوق بشر فقط برای تبلیعات و شعار است.

آل‌هاشم تصریح کرد: با توجه به اقدامات دستگاه دیپلماسی در راستای تحریک جامعه جهانی و کشورهای مسلمان برای واکنش مناسب به این نسل‌کشی و تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب، امیدواریم هر چه زودتر اقدامات عملی برای کاهش درد و رنج مردم مظلوم صورت گیرد تا در آینده شاهد چنین فجایعی نباشیم.

وی به برگزاری مراسم باشکوه تشییع و تدفین شهید جنگجو و حضور جوانان در این مراسم اشاره کرد و گفت: مادر این شهید بعد از آرام گرفتن فرزندش، به وی ملحق شد که بسیار دردناک بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به روز غدیرخم و تاکید پیامبر اکرم(ص) به ولایت علی(ع) بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در سخنرانی سرنوشت‌ساز خود در غدیرخم تاکید کردند که افراد حاضر در این مراسم معرفی جانشین، موظف به رساندن پیام غدیر‌خم به سایران باشند.

وی افزود: جلوه سیاسی خطبه غدیر استمرار ولایت تا آخر دنیاست. پیوند نبوت و امامت، آینده‌نگری، شایسته‌سالاری، پرهیز از ترس و تهدید و مرجعیت اهل بیت نمونه‌هایی از اندرزهای غدیر است.

امام جمعه تبریز به سالگرد وفات آیت‌الله طالقانی اولین امام جمعه تهران اشاره کرد و گفت: هیچ‌گاه فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی ایشان فراموش نخواهد شد،مداوم در زندان‌ها به سر می‌برد و امام در حق ایشان فرمودند که آیت‌الله طالقانی نقش ابوذر را برای انقلاب داشت و مرگ ایشان زودرس و عمر بابرکتی داشته است.

وی سالگرد روحانی مبارز شیخ محمد خیابانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مسوولان فرهنگی باید نقش این مرحوم در جامعه توجه کنند زیرا از جمله مبارزانی در زمان قاجار بود که با استبداد مبارزه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اذعان داشت: در این هفته روز سینما را داریم و باید به نقش سینما و هنر پاک در انقلاب توجه کرد زیرا سینما هنری مدرن و مخاطب‌گرا است که دارای مزایا و معایبی است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سینما یک هنر است خیلی‌ها برای سوءاستفاده از آن خیز برداشته‌اند در حالیکه باید هنرمندان متعهد و انقلابی در به تصویر کشیدن فداکاری‌های انقلابیون نقش اساسی داشته باشند./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :