امام جمعه شیراز نسبت به تلاش برخی از رسانه‌ها و صاحبان قلم برای بزک کردن چهره آمریکا هشدار داد.
کد خبر: ۴۹۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹ 08 September 2017
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:آیت الله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز گفت: برخی به دنبال آن هستند که چهره شیطان بزرگ را عوض کنند و برخی ساده انگارانه پذیرای آن می‌شوند در حالی که دشمنی‌های گذشته و امروز آمریکا فراموش نمی‌شود.
نماینده، ولی فقیه در فارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ افزود: در جمعه سیاه ۱۷ شهریور و قبل از شروع حکومت نظامی ژنرال آمریکایی، آیزن هاور مستشار نظامی آمریکا در ایران، به نظامیان ایران دستور می‌دهد که لوله تفنگ‌ها را به سمت مردم بگیرند و با وجودی که می‌دانند کار نظام شاهنشاهی به اتمام رسیده، اما از روی کینه‌ای که با ایرانیان داشتند آن جنایت را راه انداختند.
خطیب جمعه شیراز با یادآوری وقایع ۱۱ سپتامبر هم گفت: در ۱۱ سپتامبر آمریکا با کمک کشور دوستش عربستان برای اجرای این وقایع هماهنگ کرده بود تا این اتفاق روی دهد و بهانه‌ای برای حمله به افغانستان فراهم شود و تاکنون آمریکا هیچگاه رژیم سعودی، که حضور اتباعش در آن وقایع به اثبات رسیده را محکوم نکرده است.
آیت الله ایمانی با یادآوری مصادیق دیگری از جنایت‌های آمریکا تصریح کرد: آمریکا با حمایتش اجازه می‌دهد آل سعود، مردم بی دفاع یمن را با بمباران‌های سنگین و آتش جنگ نابود کند.
وی همچنین ریشه نسل کشی مسلمانان در میانمار را توطئه آمریکایی دانست و گفت: پس از سه قرن اقامت مسلمانان در میانمار با کشتار، قتل عام و نسل کشی بی رحمانه آن‌ها مواجه می‌شویم و کشورهای همسایه این کشور هم مرزهای خود را بر روی آن‌ها بسته اند و امکان هر گونه اقدام و دفاعی برایشان وجود ندارد و در رسانه‌های غربی نامی از آن‌ها برده نمی‌شود.
نماینده، ولی فقیه در استان فارس افزود: در مقابل این فجایع با رشوه‌ها و دلارهای آل سعود، دنیا را سکوت مرگبار گرفته، در حالی که آمریکای جنایت کار ،خود را مدافع حقوق بشر می‌داند.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با تبریک عید سعید غدیر خم گفت: این عید اختصاص به یک مکان و بازه زمانی و دوره‌ای ویژه ندارد و موضوع غدیر به همه انسان‌ها مربوط است.
نماینده، ولی فقیه در فارس گفت: مسئله غدیر فقط برای بیان فضایل امام علی علیه السلام نیست، بلکه موضوع تعیین حکومت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار