در هفته ولایت و امامت و عید سعید غدیر مراسم ویژه بازسازی واقعه غدیر در شهرهای استان برپا شد.
کد خبر: ۴۹۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ 09 September 2017

به گزارش تابناک : عید سعید غدیر یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان به ویژه ما ایرانی‌ها بوده و همه ساله با فرا رسیدن 18 ذی الحجه دیار علویان به مثابه سایر استان‌ها و شهرهای ایران غرق در شور و شادمانی و سرور می‌شود.

دیار علویان که همواره در برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی در کشور پیشگام بوده امسال نیز با بازسازی واقعه عظیم تاریخی غدیر خم در شهرهای مختلف استان بار دیگر عطر ولایت و ولایت‌مداری را در سراسر ایران طنین افکن کرد.

همان‌طور که در دانشنامه‌ها و کتب تاریخی آمده غدیر نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه بوده که پیامبر مکرم اسلام(ص) در حجه الوداع پیشوای شیعیان جهان حضرت امام علی(ع) را ولی و جانشین پس از خود از جانب پروردگار متعال اعلام کرد و امروز بار دیگر این واقعه تاریخی در مازندران علوی‌تبار بازسازی شد.

بازسازی خطابه بلند غدیر و بازگشت پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) از آخرین حج خود و بازخوانی عبارت معروف "هر آن کس که من مولای او هستم، پس علی مولای اوست" از جمله متونی بوده که امروز در نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در شهرهای جویبار، بابلسر، میاندورود، نکا و تنکابن بازخوانی و بازسازی شده است.

سرهنگ پاسدار سید موسی حسین‌نژاد فرمانده سپاه بابلسر در نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در بابلسر با اشاره به بازسازی موفق غدیر در دو سال گذشته در بابلسر اظهار داشت: این واقعه مهم تاریخی در زمین 30 هکتاری فرودگاه احمدکلا بابلسر با حضور مسئولان و مردم ولایتمدار این شهرستان بازسازی شد.

وی افزود: امروز امپریالیسم رسانه با بهره‌گیری از ظرفیت غول‌های رسانه‌ای خود به دنبال تضعیف جایگاه غدیر و ولایت فقیه است.

فرمانده سپاه بابلسر بیان کرد: بازخوانی واقعه غدیر یکی از راهبردهایی است که در این زمان می‌تواند با آنچه که غرب برای ما در جبهه‌های مختلف طراحی کرده است مقابله کند به گونه ای که پیروز میدان در این جنگ رسانه ای ولایت باشد؛ اما محقق شدن این ماموریت مهم و پیروزی در این آزمون بزرگ فرهنگی عزم راسخ مسئولان را طلب می‌کند.

وی تاکید کرد: اسلام‌هراسی و تشویش به پذیرش ادیان دیگر، حجاب‌گریزی، نمازگریزی و ولایت‌گریزی محصول برنامه‌های مختلف در اتاق فکر دشمن است و این طور نیست که آنها فی‌البداهه به این توطئه‌ها برای جامعه ما برسند و در مقابل وظیفه خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن با مسئولان نظام جمهوری اسلامی است.

حسین‌نژاد با بیان اینکه هدف از رسالت پیامبر(ص)، نجات انسان از ضلالت وگمراهی بود، تصریح کرد: پیامبر بزرگ اسلام، با ابلاغ دستور خداوند و معرفی جانشین، رسالت خود را کامل کرد، اما برخی از خواص پس از رحلت پیامبر برای حضور در سقیفۀ بنی ساعده، و تعیین جانشین از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و بعدها نیز با صف آرایی سیاسی و نظامی در مقابل ائمه معصومین، آخرین وصیت پیامبر را نادیده گرفتند.

فرمانده سپاه بابلسر اذعان کرد: امروز برنامه دشمنان اسلام و مسلمانان جهان، ایجاد تفرقه بین آنان است و تنها راه مقابله با این تز می‌تواند بازخوانی وتبین داستان ولایت کبری باشد، چرا که حقیقت واقعه غدیر قابلیت خنثی‌سازی همه توطئه‌های دشمن را دارد.

وی ادامه داد: محیط اثرگذاری واقعه غدیر به وسعت همه تاریخ بشریت است بنابراین زنده نگه داشتن و احیای این حقیقت عظیم از جمله وظایف همه ما است، به این منظور برای باز نشردادن این حادثه اثرگذار تاریخی و هویدا کردن زوایای نهفته آن، نیاز به مشارکت همه مسئولان و بکارگیری همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان است.

بازسازی واقعه غدیر بهترین راه ترویج پیام غدیر

حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر نیز با بیان اینکه دهه ولایت یکی از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی است، اظهار داشت: روز غدیر روز تعیین راهبر و رهبر است.

وی افزود: بازسازی واقعه غدیر بهترین راه ترویج پیام غدیر است وهمه مسئولان باید از هیچ تلاشی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و مردمی تر برنامه‌های دهه امامت و ولایت دریغ نکنند.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه مسابقه بزرگ خطبه غدیر در شهرستان بابلسر برگزار می‌شود، گفت: امروز همه ما وظیفه داریم در تبیین و ترویج پیام تاریخی غدیرتلاش کرده و این پیام را به بهترین نحو ممکن به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی و ایادی وابسته به آن تمام نگرانی‌شان از ترویج پیام غدیر است، چرا که پیام غدیر تبیعت از ولایت است و امروز ولایت فقیه در نظام اسلامی به عنوان خاری در چشم مستکبران جهان است.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار