مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی:
نشست اعضای هیات مدیره یک انجمن مردم نهاد با مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی به منظور ایجاد خانه سمن ها در خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴ 10 September 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ محمدرحیم رهنما در دیدار با اعضای انجمن توسعه گردشگری چهارباغ اظهارداشت: با توجه به فعالیت های گسترده ای که سمن ها در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی دارند لذا نیازمنداست سمن ها ساماندهی بیشتری شوند و در این راستا خانه سمن های استان به منظور هماهنگی بیشتر سازمان های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی تشکیل می شود.

وی افزود:ساماندهی تشکل ها، برگزاری جشنواره ها و ثبت میراث معنوی در ارتباط با سمن ها از سیاست های میراث فرهنگی است.

رهنما تصریح کرد: واگذاری خانه های قدیمی برای گالری ها و نمایشگاه ها و توسعه بخش های فرهنگی با همکاری شهرداری و بخش خصوصی از دیگر اقداماتی است که در حوزه میراث فرهنگی به منظور همکاری هرچه بیشتر با سمن ها صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: سمن ها می توانند کمک خوبی برای میراث فرهنگی باشند و از انجا که دغدغه چهارباغ ثبت میراث معنوی و هنرمندان به عنوان میراث داران استان است لذا با ایجاد خانه سمن های استان تمامی تلاش خود را برای حفظ میراث ناملموس استان به کار خواهیم برد.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی عنوان کرد: در آینده نزدیک شرایط برای فعالیت سمن های مجوزدار بهبود قابل توجهی پیدا خواهد کرد و اولویت میراث فرهنگی در واگذاری فعالیت ها به سمن های مجوزدار و قانونی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار