فرماندار مشهد در جلسه شورای اداری گفت: مشهد و حواشی آن ظرفیت دو تا سه شهرستان جدید را دارد که بتواند بهتر ساماندهی شوند و برای همین ارتقاء ساختار را پیگیری می‌کنیم اما در وضعیت کنونی باید تلاش خود را مضاعف کنیم.
کد خبر: ۴۹۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 10 September 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ سیدجواد حسینی صبح امروز در پنجمین جلسه شورای اداری مشهد که در فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه ساختار اداری، انسانی و تقسیماتی مشهد متناسب با این شهر نیست، گفت: با اینکه  ما ۸ درصد جمعیتی کشور هستیم اما هیچ‌گاه مرز اعتبارات استان از ۶ درصد بیشتر نرفته است.

وی افزود: ساختار اداری شهرستان مشهد حتی از بعضی از شهرستان‌ها ضعیف‌تر است چرا که  ساختار آن مبهم و پیچیده است.

معاون استاندار با اشاره به مفهوم استان‌شهر در جهان گفت: مدیریت‌های استان شهری مدیریت‌ قوی‌تری می‌طلبد که بدون شک مشهد باید یک مدیریت استان‌شهری داشته باشد چرا که با وجود موقعیت بین‌المللی‌اش نتوانسته‌ابم متناسب با آن ساختار اداری و تقسیماتی ایجاد کنیم.

حسینی با اشاره به مشکلات مشهد گفت: بسیاری از بافت‌های شهری به دلیل عدم مداخلات موثر تبدیل به بحران شده است و در کنار آن ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی‌های صوتی، بحران آب از دیگر مشکلات شهریست.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۹ شخصیت داخلی و ۶۹ مهمان خارجی دارای حفاظت به مشهد آمده‌اند، گفت: برای بعضی از شهرستان‌ها حتی یکی از این رفت و آمدها سخت و سنگین است.

معاون استاندار با اشاره به نگاه معاندین نظام به مشهد، گفت: مشهد از منظر دکترین آنها با سه واژه تعریف می‌شود یعنی مشهد برای آنها هدفی حتمی، فوری و مستمر است که این امر بسیار قابل توجه است.

حسینی خاطرنشان کرد: باید مشهد را یک استان‌شهر دید و برای همین در قدم اول  فرماندار از سطح عادی به معاون استاندار ارتقا یافته است و به صورت فرمانداری ویژه در آمده است.
وی خاطرنشان کرد: مشهد و حواشی آن ظرفیت دو تا سه شهرستان جدید را دارد که بتواند بهتر ساماندهی شوند و برای همین ارتقاء ساختار را پیگیری می‌کنیم اما در وضعیت کنونی باید تلاش خود را مضاعف کنیم.

معاون استاندار تصریح کرد: باید با همه محرومیت بر ایجاد سرمایه و سلامت اجتماعی تمرکز کنیم و بتوانیم آن را تولید کنیم.
منبع؛ فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار