عضو انجمن فولاد با بیان این که چشم‌انداز افزایش قیمت‌ها باعث افزایش تقاضای خرید در بازار آهن شده است، افزود: زمینه های افزایش قیمت در صنعت فولاد باز هم وجود دارد.
کد خبر: ۴۹۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 10 September 2017
به گزارش تابناک : اخبار بازار آهن حاکی در حالی موضوع افزایش مجدد قیمت ها را در بازار مطرح می کند. در تیرماه سال جاری  قیمت آهن آلات ساختمانی به بالاترین حد خود در ماه‌های گذشته رسید و بالاترین قیمتی که برای اهن الات کشور اعلام شد، مربوط به ماه گذشته می‌باشد.

 در حال حاضر نیز قیمت اهن الات تا حد بسیاری شبیه به قیمت ها در تیرماه است و اگر شیب قیمت ها روند کند تری را به خود نگیرد، شاهد افزایش قیمت بیشتری نسبت به ماه قبل خواهیم بود.

در شرایط فعلی بازار که اکثر خریداران با بسته شدن فروش و قیمت هایی که در هر لحظه بیشتر می شوند مواجه هستند، تصمیم گیری برای خرید بسیار سخت شده است اما آنچه که روشن و مسلم است، شیب قیمت هاست که به صورت ساعتی و روزانه بیشتر می شوند.

در همین ارتباط عضو انجمن فولاد با بیان این که چشم‌انداز افزایش قیمت‌ها باعث افزایش تقاضای خرید در بازار آهن شده است، افزود: زمینه های افزایش قیمت در صنعت فولاد باز هم وجود دارد.

رضا شهرستانی در گفت و گو با فولاد نیوز، با اشاره به افزایش خرید آهن در بازار اظهار داشت:‌ با توجه به بالا رفتن قیمت تمام شده به دلیل رشد نرخ مواد اولیه تولید و اینکه هنوز این افزایش قیمت به بازار منعکس نشده و قیمت‌ها جای افزایش دارند، تجار برای خرید انگیزه دارند و تقاضای خرید در بازار افزایش یافته است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم کاهش تعرفه واردات شمش فولاد افزود: بر این اساس قرار شد شمش فولاد با نرخ صادراتی و بر اساس مشوق‌های صادراتی به کارخانه‌های داخلی ارائه شود.

عضو انجمن فولاد در ادامه با بیان اینکه قیمت محصولات فولادی در کشور رو به‌ افزایش است، گفت: دلیل این مسئله، افزایش تقاضا در داخل نیست، بلکه بالا رفتن قیمت تمام‌ شده مواد اولیه است، به‌ طوری‌ که نرخ مواد اولیه 50 درصد افزایش یافته و قیمت الکترود نیز بیش از 10 برابر شده که این مسئله، رشد قیمت فولاد در داخل را به همراه داشته است.

وی با اشاره به قیمت 450 دلاری بیلت چین، گفت: قیمت بیلت ایران حدود 420 دلار برای است و در نتیجه نرخ بیلت ایران همچنان زیر قیمت‌های جهانی است.

وی تصریح کرد: قیمت شمش فولاد نیز در داخل از 1300 تومان به 1600 تومان رسیده و هر کیلو میلگرد نیز با قیمت 1800 تومان در بازار داخل عرضه می‌شود.

عضو انجمن فولاد ضمن ابراز مخالفت با کاهش تعرفه واردات شمش فولاد در راستای حمایت از تولیدات داخلی، گفت:‌ در صنعت فولاد به ازای هر یک میلیون تن تولید فولاد، برای 3 هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم می‌شود که این میزان شغل نباید برای منافع یک عده بازرگان، فدا شود.

شهرستانی با بیان این که منابع مالی قابل توجهی وارد بازار آهن شده است افزود: ساخت و ساز رونق زیادی نگرفته و به نظر می‌رسد که تقاضای کاذب وارد بازار شده است.

شهرستانی اضافه کرد: از ابتدای سال نیز اختلاف نرخ 3 درصدی داشتیم که به قیمت‌ها اضافه شده و حالا به رشد 50 درصدی قیمت‌ها دست یافته‌ایم و ما تازه به قیمت‌های جهانی رسیده‌ایم.

عضو انجمن فولاد میزان تولید فولاد خام را طی سال‌ جاری حدود 21 میلیون تن پیش‌بینی کرد و گفت: البته با هدف تولید 55 میلیون تن تا سال 1404 فاصله 60 درصدی داریم اما با حمایت از تولید داخل امکان تحقق این رقم فراهم خواهد شد.






منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار