معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون گواهی کشف برای 20 معدن با ذخیره 9.5 میلیون تن در این استان صادر شده و ذخیره اکتشافی آن مورد تایید قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۹۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 10 September 2017
به گزارش تابناک : رضا شجاعی روز یکشنبه افزود: معادن اکتشاف شده از نوع منگنز، مس، کرومیت، خاک صنعتی، سیلیس و مصالح ساختمانی در شهرستانهای بجستان، قوچان، مشهد، چناران، خواف، سبزوار، بردسکن و زاوه هستند.
وی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون 22 پروانه بهره برداری معدن از نوع مس، منگنز، کرومیت و مصالح ساختمانی در خراسان رضوی صادر شده است. میزان سرمایه گذاری برای بهره برداری از این معادن 136 میلیارد و 960 میلیون ریال و برای 162 نفر فرصت اشتغال ایجاد کرده است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: معادنی که از ابتدای امسال تاکنون به بهره برداری رسیده اند در شهرستانهای تربت حیدریه، مشهد، فریمان، سرخس، گناباد، سبزوار، کلات و چناران قرار دارند. 
وی افزود: با بهره برداری و کشف این معادن هم اینک 88 گواهی کشف معدن با ذخیره 59 میلیون تن و 847 پروانه بهره برداری از معدن با اشتغالزایی برای 9 هزار و 162 نفر در خراسان رضوی وجود دارد.
شجاعی ادامه داد: تاکنون 46 نوع ماده معدنی در شهرهای خواف، گناباد، بجستان، سبزوار، نیشابور، بردسکن، کاشمر و مشهد کشف شده که این میزان دو سوم مواد معدنی کشف شده در کشور است. سنگ آهن از مجموع مواد معدنی فلزی بیشترین استخراج معدنی را در خراسان دارد.
وی همچنین گفت: چیزی به عنوان خام فروشی سنگ آهن در خراسان رضوی وجود ندارد.،هم اینک همه سنگ آهن استخراجی از معادن در این استان حداقل یک مرحله فرآوری را طی می کند و پس از تبدیل به کنسانتره و گندله به مواد اولیه برای تولید فولاد تبدیل می شود.
او افزود: تمام تلاش دولت در منطقه آهن خیز خواف در خراسان رضوی طی سالهای گذشته بر این مهم استوار بوده است که زنجیره تولید فولاد را در استان کامل کند و در این زمینه سرمایه گذاریهای عظیمی انجام گرفته و واحدهای زیادی در منطقه در حال ساخت است.
منطقه سنگان خواف یکی از بزرگترین ذخایر سنگ آهن در کشور را دارد. هم اکنون 9 پروژه فولادسازی در این منطقه در دست اجراست که با تکمیل آنها سالانه 17.5 میلیون تن کنستانتره و 15.5 میلیون تن گندله تولید می شود.





منبع : ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار