مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: 25 طرح شاخص دانش آموزی این استان در نمایشگاه علم و فناوری نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی به نمایش درآمد.
کد خبر: ۴۹۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 11 September 2017
به گزارش تابناک : خسرو ساکی افزود: فراهم کردن زمینه برای رشد دانش آموزان، توسعه روحیه پژوهشی، ارزش بخشیدن به دستاوردهای علمی و هدایت استعدادها و خلاقیت ها از اهداف مهم جشنواره جوان خوارزمی است.
وی، تولید دانش و بومی کردن آن، تشکیل انجمن های پژوهشی، افزایش مشارکت حداکثری دانش آموزان و انجام کارهای پژوهشی به صورت گروهی و تیمی را از دیگر اهداف جشنواره جوان خوارزمی ذکر کرد.
وی بیان کرد: دبیرخانه نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در پژوهش سرای دانش آموزی معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج مستقر است. مدیر کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه 307 طرح پژوهشی در مرحله منطقه ای این استان داوری شد، خاطرنشان کرد: از این تعداد 156 به دبیرخانه استانی نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی ارسال شد. ساکی اضافه کرد: تعداد آثار ارائه شده در نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی البرز نسبت به سال گذشته، رشد 240 درصدی را نشان می دهد. وی یادآور شد: طرح های پژوهشی دانش آموزان البرزی در 14 زمینه علمی شامل ریاضی، شیمی، کشاورزی و منابع طبیعی، مکانیک، عمران، هنری، نانو تکنولوژی، زبان و ادبیات فارسی، فیزیک، رایانه، برق الکترونیک، مکاترونیک، علوم زیستی و پزشکی وعلوم اجتماعی و روانشناسی مورد داوری قرار گرفت. مدیر کل آموزش و پرورش البرز ضمن قدردانی از تلاش اعضای دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی در این استان اضافه کرد: 42 داور با تجربه و متخصص مسئولیت داوری طرح های راه یافته به مرحله استانی برای انتخاب و شرکت در نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی را بر عهده داشتند. ساکی تصریح کرد: 57 طرح پژوهشی از دانش آموزان این استان به نوزدهمین جشنواره کشوری جوان خوارزمی در سال تحصیلی 96-95 راه یافت. مدیر کل آموزش و پرورش البرز یادآور شد: این نمایشگاه به مدت 2 روز در دانشگاه شهید رجایی تهران برگزار شد که در آن دانش آموزان البرزی به دفاع حضوری از طرح هایشان در نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی پرداختند. ساکی افزود: از استان البرز به همت دبیرخانه استانی نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی که در پژوهش سرای معلم آموز و پرورش ناحیه یک کرج و اداره فنی و حرفه ای اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ٢٥ طرح از نواحی 4 گانه آموزش و پرورش البرز و شهرستان نظرآباد شرکت کردند. استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار