انتقاد آیت الله مکارم از برخی بهانه تراشی های وکلا/ دستمزدهای درخواستی از سوی وکلا متناسب با کاری که انجام می شود نیست
کد خبر: ۴۹۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 11 September 2017
آیت الله مکارم شیرازی گفت: فعالیت وکلای دادگستری همگام با موازین شرعی و برای استیفای حقوق مظلومان باشد.

 ایشان در دیدار تعدادی از وکلای دادگستری برای استیفای حقوق مظلومان تلاش کنند با بیان اینکه در مسیر رسیدگی به دعاوی و در پیچ و خم قوانین موجود وکالت نقش مهمی دارد، افزود: با توجه به گسترش قوانین و روشن نبودن بسیاری از قوانین برای مردم حضور وکیل آگاه و متخصص در پیشبرد روند دادرسی بسیار مهم و اثر گذار است.
 
آیت الله مکارم شیرازی تقاضای حقوق و دستمزدهای نجومی را از جمله مشکلات موجود در پذیرش وکالت دعاوی برشمرد و گفت: دستمزدهای درخواستی از سوی وکلا متناسب با کاری که انجام می شود نیست.
 
وی افزود: در برخی دعاوی هم علیرغم اینکه حکم دادگاه به ضرر یک طرف دعوا تمام شده ولی وکلا تمام دستمزد خود را از همان ابتدا تعیین و دریافت می کنند.
 
آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از پذیرش برخی وکلای دادگستری در پذیرش پرونده های قضایی که از همان ابتدا می دانند حقی برای شخص متصور نیست، گفت: در این دعاوی در حقیقت وکلا از کسی دفاع می کنند که حقی ندارد و تلاش می کند فرد را به حق نداشته برساند.
 
وی با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله مشاوره های قضایی در مواجهه با طرفین دعوا، افزود: بسیاری دعاوی با مشاره صحیح به صلح می رسد و دیگر نیار به طرح آن در محاکم قضایی نیست.
 
آیت الله مکارم شیرازی همچنین با انتقاد از برخی بهانه تراشی های وکلا که موجب اطاله دادرسی می شود، گفت: فعالیت وکلای دادگستری همگام با موازین شرعی و برای استیفای حقوق مظلومان باشد.
 
این مرجع تقلید به تبلیغات از سوی برخی وکلا و موسسات حقوقی در خصوص تسریع در روند طلاق زوجین اشاره کرد و افزود: تبلیغ برای جداکردن خانواده ها از یکدیگر از مصادیق جنایت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار