تویوتا کرولا مدل ۲۰۱۷، در مقایسه با نسخه ۲۰۱۶ با تغییرات قابل توجهی همراه بوده است. چراغ های جلو، نمای عقب و رینگ های این خودرو در تمام تریم ها تغییر کرده است. در طراحی داخلی نیز ، سیستم اتصال بلوتوث، صفحه نمایش ۶ اینچی مجهز به سیستم ناوبری و سیستم صوتی قوی تر از جمله امکاناتی هستند که به تویوتا کرولا مدل ۲۰۱۷ افزوده شده اند.
کد خبر: ۴۹۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ 11 September 2017

به گزارش تابناک : ۵۰ سال پیش از این هنگامی که سازندگان تویوتا کرولا در حال طراحی اولین نسخه از این خودرو بودند شاید هرگز تصور نمی کردند که روزی کرولا به عنوان پرفروش ترین خودرو تاریخ شناخته شود.

محصولی که در مقایسه با بسیاری از خودروهای دیگر از قابلیت خاصی برخوردار نیست اما ظاهرا بسیاری از ویژگی های یک خودروی اقتصادی و عامه پسند را در خود جای داده است.






بررسی تویوتا کرولا ۲۰۱۷ +تصاویر

هم اکنون تویوتا کرولا در بازار پر رونق و پر زرق و برق آمریکا یکی از پرفروش ترین خودروها به حساب می آید. در ایران نیز وضعیت بسیار مشابه است و کرولا تا سال ها عنوان پر فروش ترین محصول تویوتا در ایران را یدک می کشید که سال گذشته این عنوان را پس مدت ها به مدل هیبریدی تویوتا پریوس داد.

بررسی تویوتا کرولا ۲۰۱۷ +تصاویر

قیمت تویوتاکرولا XLI فول 2016 هم اکنون در بازار داخلی در حدود 155 میلیون تومان برآورد می شود. تویوتا کرولا XLI X نیز به قیمت 157 میلیون تومان به فروش می رسد. با وجود تمام انتقاداتی که به این خودرو وارد است طراحان تویوتا موفق شده اند تاکنون 111 نسل از این خودرو را روانه بازار کنند و با هدفگیری نیازهای طیف خاصی از مشتریان جمع کثیری از آنها را راضی نگاه دارند. طیفی که بیش از اینکه به دنبال یک خودروی اسپرت و هیجان انگیز باشند، در پی محصولی با امکانات رفاهی مناسب، تجهیزات ایمنی خوب و مصرف سوخت کم هستند.

طراحی خارجی

تویوتا کرولا مدل ۲۰۱۷، در مقایسه با نسخه ۲۰۱۶ با تغییرات قابل توجهی همراه بوده است. چراغ های جلو، نمای عقب و رینگ های این خودرو در تمام تریم ها تغییر کرده است. افزون بر این، در مدل پایه رینگ های ۱۶ اینچی و در مدل فول نیز از رینگ های ۱۷ اینچی نصب شده است. چراغ های استفاده شده در کرولا مدل پایه از نوع Bi-LED و در مدل فول LED کامل هستند. با این وجود، تویوتا کرولا عرضه شده در ایالات متحده با ظاهری متفاوت از محصولات عرضه شده در سایر نقاط دنیا به  فروش می رسد.

بررسی تویوتا کرولا ۲۰۱۷ +تصاویر

طراحی داخلی و امکانات

کرولا نسخه ۲۰۱۷، در طراحی داخلی نیز با تغییرات زیادی عرضه شده است. سیستم اتصال بلوتوث، صفحه نمایش ۶ اینچی مجهز به سیستم ناوبری و سیستم صوتی قوی تر با امکان کنترل از روی فرمان از جمله امکاناتی هستند که به تویوتا کرولا مدل ۲۰۱۷افزوده شده اند.

بررسی تویوتا کرولا ۲۰۱۷ +تصاویر

افزون بر این، تویوتا کرولا در بحث تجهیزات ایمنی نیز شرایط راضی کننده ای دارد. سیستم هشدار برخورد، فناوری تشخیص خط کشی عابر پیاده، ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار خروج از لاین و نوربالای خودکار تنها بخشی از امکانات ایمنی و حفاظتی این خودرو محسوب می شوند. همچنین این خودرو به یک سیستم کروز کنترل تطبیقی در زیر سپر خود مجهز شده است.

بررسی فنی

تویوتا کرولا در مدل پایه به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری با ۱۳۲ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۷۳ نیوتن متری مجهز است. در مدلLE اکو نیز پیشرانه با قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۱ نیوتن متری بر روی این خودرو نصب شده است. در مدل ۲۰۱۷، تویوتا کرولا با دو جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی و خودکار تولید و عرضه می شود. در میان مدل های مختلف این خودرو، تنها مدل SE است که تنها با جعبه‌دنده دستی تولید می شود و سایر مدل ها با جعبه‌دنده خودکار CVT تولید خواهند شد.

با وجود اینکه تویوتا کرولا در شتاب گیری در جاده و بزرگراه کمی نا امیدکننده است اما در تردد شهری ایده آل و مناسب به نظر می رسد. مصرف سوخت مناسب کرولا یکی دیگر از ویژگی های این خودرو به شمار می رود. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر به طور ترکیبی ۷.۵ لیتر سوخت مصرف می کند.





منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار