پس از گمانه زنی های اخیر پیرامون تغییرو تحولات در وزارت کشور، روز گذشته معاون سیاسی وزیر کشور استعفا کرد و جای خود را به اسماعیل جبارزاده داد.
کد خبر: ۴۹۲۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 12 September 2017
به گزارش تابناک : درباره علت کنار رفتن علی اصغر احمدی که مسئولیتش در این پست به یک سال هم نرسید به جز خودش که دلیل استعفایش را «رسیدگی به امور شخصی» اعلام کرده کس دیگری اظهارنظر نکرده است اما مقیمی قائم مقام وزیر کشور اوایل شهریور گفته بود: «در وزارت کشور دوره‌ای عملکرد همکاران از جمله مدیران ارشد ارزیابی می‌شود و تصمیم‌گیری برای آینده نیز به بررسی عملکرد آنان بستگی دارد.» در عین حال احمدی روز گذشته ضمن تأیید خبر استعفایش به باشگاه خبرنگاران گفت: تصمیم دارم چند ماهی از حوزه امور اجرایی فاصله بگیرم تا به امور شخصی خود رسیدگی کنم. وی تصریح کرد: زمانی که این مدت به پایان رسید اگر پیشنهادی برای کمک به کشور و مردم مطرح شود، می‌پذیرم. احمدی ادامه داد: ممکن است برخی دوستان برای حضورم در وزارت صنعت به بنده تعارف کنند که این موضوع از محبت آنان است. برخی گمانه زنی های رسانه ای از احتمال پیشنهاد پست قائم مقامی شریعتمداری در وزارت صنعت به احمدی حکایت دارد. همچنین احمدی که از فعالان سیاسی با گرایش اصلاح طلبی است به ایلنا گفت: به دلیل ضرورت پرداختن به بعضی از امور زندگی شخصی احساس کردم که سه الی چهار ماه باید از امور اجرایی فاصله بگیرم.

ماجرای آمدن احمدی به وزارت کشور
علی اصغر احمدی که از آذرماه سال گذشته معاون سیاسی وزارت کشور شده بود، از چهره های سیاسی اصلاح طلب است و در دوره اصلاحات نیز معاونت امنیتی و انتظامی این وزارتخانه را به‌عهده داشته است. دی ماه 95 پس از انتصاب احمدی به معاونت سیاسی وزارت کشور، خبرگزاری تسنیم نوشته بود که «احمدی گزینه دولت به وزارت کشور بوده است و حالا [پس از انتصاب در آذر 95] او این مأموریت را دارد که برخی از استانداران و فرمانداران را در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری تغییر دهد.» برخی منابع خبری همان زمان مدعی شده بودند که این موضوع نیز با مخالفت و مقاومت رحمانی‌فضلی روبه‌رو شده اما سخنگوی وزارت کشور دی 95 تاکید کرده بود که «اختلافی بین دولت و وزارت کشور وجود ندارد.»

جبارزاده جایگزین احمدی شد
پس از استعفای احمدی، وزیر کشور نیز در حکمی اسماعیل جبارزاده را جایگزین احمدی کرد. به گزارش تسنیم اسماعیل جبارزاده نماینده اصلاح طلب تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس چهارم، پنجم، ششم و هفتم، عضو هیئت رئیسه مجلس ششم و نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هفتم و از اعضای حزب کارگزاران سازندگی است.
چه کسی جایگزین جبارزاده می شود؟
برخی از منابع رسانه ای از احتمال حضور سیدحسین هاشمی استاندار فعلی تهران در استانداری آذربایجان شرقی خبر داده اند. روز یک شنبه نیز قائم مقام وزیر کشور با اشاره به حضور بانوان در وزارت کشور تصریح کرد: با تاکید رئیس جمهور، حضور بانوان پر رنگ‌تر خواهد شد. هنوز مشخص نیست در روند این تحولات شاهد حضور زنان در رده های بالای وزارت کشور هم خواهیم بود یا خیر؟

احتمال تغییر استانداران
از سوی دیگر، طی روزهای اخیر گمانه زنی ها درباره تغییرات در استانداری ها هم افزایش پیدا کرد. هرچند یک منبع نزدیک به وزارت کشور در گفت و گو با ایرنا، این شایعات را رد کرد و این موضوع را مرتبط با محافل سیاسی و رسانه ای خواند اما سخنان احمدی معاون سیاسی وقت وزارت کشور این موضوع را به طور تلویحی تأیید کرد. علی اصغر احمدی در مصاحبه سه روز پیش خود به موضوع تغییر استانداران اشاره و تصریح کرد: قطعا تغییراتی در انتصاب استانداران رخ خواهد داد. وی در این مصاحبه حتی تأکید کرد که در جلسه اخیر هیئت دولت قرار بود دو تن از استانداران معرفی شوند، اما زمینه این امر فراهم نشد. بر این اساس طی روزهای گذشته زمزمه های تغییر برخی از استانداران به گوش رسید. رویداد 24 نیز در روزهای گذشته به نقل از یک منبع آگاه درباره تغییرات استانداران اظهار کرد: استانداران آذربایجان شرقی، اصفهان و هرمزگان تغییر خواهند کرد و گزینه‌های نهایی برای این استان‌ها به زودی معرفی می‎شوند. این منبع که نامی از وی منتشر نشده است، ادامه داد: «محسن نریمان» معاون وزیر راه و شهرسازی در دولت یازدهم جایگزین «ربیع فلاح جلودار» در استانداری استان مازندران می‌شود و «ربیع فلاح» نیز به استانداری قزوین خواهد رفت. او درباره استاندار شهر تهران نیز اظهار کرد: حسین هاشمی قطعا در دولت دوازدهم استاندار تهران نخواهد بود و در حال حاضر فریدون همتی، استاندار قزوین در دولت یازدهم و علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان از جدی‎ترین گزینه‌های جانشینی هاشمی در استانداری تهران محسوب می‌شوند.

روایت بنایی از گزینه های احتمالی استانداری خراسان رضوی
همچنین حمید بنایی عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی در گفت و گو با تسنیم درباره عملکرد استاندار خراسان رضوی گفت: صحبت‌هایی برای ابقاء یا انتخاب استاندار جدید در خراسان رضوی صورت گرفته؛ برخی از نمایندگان خراسان‌رضوی موافق ادامه فعالیت آقای رشیدیان هستند و برخی معتقدند باید از ظرفیت وی در نقطه دیگری استفاده شود. وی با اشاره به این که گزینه‌های زیادی برای استانداری خراسان‌رضوی مطرح است تاکید کرد: البته تمامی این گزینه‌ها در محافل شنیده شده و از افرادی مانند آقایان مهرعلیزاده، محمد پژمان، سیدجواد حسینی، مؤمنی، مظفری و خباز برای استانداری خراسان‌رضوی نام برده می‌شود. چندی پیش وزیر کشور در گفت و گو با رسانه ملی از بررسی و ارزیابی استانداران خبر داد و با بیان این که بنا داریم جابه جایی استانداران و فرمانداران حداقلی باشد، افزود: تلاش می‌کنیم تا آخر شهریور این تغییرات انجام شود. در روزهای آینده همان گونه که رحمانی فضلی گفته است، احتمالاً شاهد برخی تغییرات در وزارت کشور خواهیم بود.





منبع : خراسان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار